De Europese Commissie heeft de voorlopige importheffingen op elektrische auto’s uit China bijgesteld. Voor Tesla’s uit China is de importheffing vastgesteld op 9 procent (was 20,8 procent).

Dit staat in schril contrast met de importheffingen op bijvoorbeeld SAIC: 36,3 procent (was 37,6 procent), Geely: 19,3 procent (was 19,9 procent) en BYD: 17,0 procent (was 17,4 procent). Het gaat om compenserende invoerrechten die de Chinese automobielfabrikanten moeten betalen in het kader van een onderzoek naar staatssteun voor de export van Chinese batterij-elektrische voertuigen naar de EU.

Voor andere Chinese autofabrikanten die besluiten mee te werken aan het onderzoek geldt een importtarief van 21,3 procent. Andere fabrikanten die niet wensen mee te werken, worden geconfronteerd met een importarief van 36,3 procent.

Bedrijven krijgen tien dagen de tijd om tegen de tarieven in bezwaar te gaan. Daarna zal de Europese Commissie een definitieve maatregel bekendmaken en aan de lidstaten voorleggen. Die zal vervolgens een definitieve maatregel opleggen voor de duur van vijf jaar.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 september 2025
1,2 procent meer occasions verkocht in augustus
2 september 2025
Uitstoot nu al onder doelstelling 2030
2 september 2025
KwikFit verzorgt e-bike service Decathlon
2 september 2025
Ode aan onze helden – ervaren, veerkrachtig en klaar voor de toekomst
1 september 2025
Nieuw bij Hella: kits met blokken en schijven
1 september 2025
UFI levert transmissiefilters Hyundai en Kia
Meest bekeken berichten
Recente reacties