De Europese Commissie heeft de voorlopige importheffingen op elektrische auto’s uit China bijgesteld. Voor Tesla’s uit China is de importheffing vastgesteld op 9 procent (was 20,8 procent).

Dit staat in schril contrast met de importheffingen op bijvoorbeeld SAIC: 36,3 procent (was 37,6 procent), Geely: 19,3 procent (was 19,9 procent) en BYD: 17,0 procent (was 17,4 procent). Het gaat om compenserende invoerrechten die de Chinese automobielfabrikanten moeten betalen in het kader van een onderzoek naar staatssteun voor de export van Chinese batterij-elektrische voertuigen naar de EU.

Voor andere Chinese autofabrikanten die besluiten mee te werken aan het onderzoek geldt een importtarief van 21,3 procent. Andere fabrikanten die niet wensen mee te werken, worden geconfronteerd met een importarief van 36,3 procent.

Bedrijven krijgen tien dagen de tijd om tegen de tarieven in bezwaar te gaan. Daarna zal de Europese Commissie een definitieve maatregel bekendmaken en aan de lidstaten voorleggen. Die zal vervolgens een definitieve maatregel opleggen voor de duur van vijf jaar.

Deel dit artikel op

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Fred on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Volgens mij staat je verzekering dan ook stil.sep 25, 15:15
  • Els Vermeulen on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Waarom word de Caravan niet belast daar rijden er nog meer van op de wegen. .sep 24, 09:35
  • Tim on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Schande en nog eens schande wat die klote regering nu weer wil doen met de motorrijtuigenbelasting,in 2014 hebben ze dit…sep 20, 11:48
  • Jeroen Blankestijn on De strijd om brons: “Jos, Volgens mij vergeet jij nog een importeur met 3 winkels… 🙂sep 6, 11:56
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Ik vraag mij af als dit wel mag en rechtsgeldig is om het te verhogen met 100%, dit mag volgens…sep 5, 19:35