Kia Nederland opent een nieuw platform voor het online kopen van een nieuwe auto, waarbij offline aspecten als het maken van een proefrit, het bespreken van de inruilwaarde en persoonlijk advies van de dealer zijn inbegrepen.

Kia belooft dat het nieuwe e-commerceplatform alle aspecten integreert die komen kijken bij het kopen van een nieuwe auto. Het begint met het online configureren van de nieuwe auto. Daarnaast is het mogelijk binnen dezelfde omgeving (privé)leasecalculaties te maken en een inruilwaarde op te vragen. Een voorraadcheck laat weten of de gekozen auto wellicht sneller geleverd kan worden. Naar wens kan de auto thuis of bij de dealer afgeleverd worden.

Omnichannel

Voor wie toch het contact met de dealer mist, is het mogelijk om vanuit het nieuwe platform samen met de verkoper in de showroom een thuis geconfigureerde auto verder samen te stellen. Bauke van Moorsel van Kia Nederland over het nieuwe platform. “Met onze innovatieve en omnichannel aanpak combineren we het gemak van online oriëntatie en kopen naadloos met belangrijke offline elementen die komen kijken bij de aanschaf van een nieuwe Kia. De dealerbedrijven zijn en blijven een belangrijk onderdeel in de strategie van Kia. Om die reden zijn ze ook actief betrokken geweest bij het realiseren van dit innovatieve platform. Ons nieuwe e-commerceplatform is de perfecte basis voor de toekomst. We hebben meerdere pilots gedraaid en de resultaten zijn veelbelovend.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties