Onder de naam MarketView introduceert Go Remarketing Solutions een op dagelijkse marktdata gebaseerd occasionprogramma voor de merkdealer en merkspecialist. Het toont de gemiste autoverkopen in het eigen verzorgingsgebied en reikt de middelen aan om het de maand erop al beter te doen.
Partnercontent
MarketView werkt met RDW-registraties. Het biedt gebruikers een actueel overzicht van hun eigen transacties, vergeleken met het totaal in hun regio. Ook toont het programma waar occasions heen zijn gegaan: wie veel kopers ‘van ver’ heeft, loopt kans op een verminderd werkplaatsrendement. Met één muisklik ontstaat inzicht in verkooprichtprijzen voor alle merken, modellen en bouwjaren. Deze informatie, afkomstig van toonaangevende restwaardeleveranciers, kan aanleiding zijn om de prijs bij te stellen – en daardoor tóch de deal te kunnen sluiten.
Statijd
Verder analyseert MarketView welke auto’s in de showroom kampen met een bovengemiddeld lange statijd. Afhankelijk van de regionale vergelijking kan het assortiment of de prijsstelling worden aangepast. Elke auto waar binnen zestig tot negentig dagen geen klant voor is, betekent verspilling van kapitaal, plaats, tijd en energie, zegt directeur Michel van Roon van Go Remarketing Solutions. “Juist nu streven bedrijven naar een optimum, met aan de ene kant ‘maximaal aan de vraag van klanten tegemoetkomen’ en aan de andere kant ‘minimale risico’s in incourante voorraad’. MarketView is hét product is om straks een voorsprong op de markt te nemen.”
Proefaccount
Go Remarketing Solutions introduceerde eerder al Used Car Controller. Het nieuwe programma MarketView is per 9 april beschikbaar en is los of in combinatie met Used Car Controller af te nemen. Wie als merkdealer of -specialist in deze tijd niet meteen een nieuwe verplichting wil aangaan, kan een gratis proefaccount aanvragen (info@usedcarcontroller.nl). Het aanbod, inclusief support, geldt zolang de maatregelen van de overheid van toepassing zijn op de showrooms in Nederland. “Het is meer dan ooit van belang om op basis van feiten en cijfers beslissingen te nemen”, stelt Van Roon. “Kopen op alleen gevoel en ervaring is voorgoed verleden tijd.”