Occasionplatform Bynco schaalt zijn persoonlijke aandacht bij het vinden van een geschikte occasion verder op. Na het invullen van een quickscan mailt Bynco een lijst met occasions die passen bij de eisen die de klant heeft. Indien nodig is het zelfs mogelijk een adviesgesprek in te plannen.

Gestart in 2017 heeft Bynco jaar op jaar een verdubbeling gezien van de verkopen, vertelt ceo Jeroen Veldman. “Sinds we in 2019 ons platform openstelden voor derden – leasemaatschappijen en autobedrijven – om ons aanbod te vergroten, noteren we zelfs een groei van 125 procent van jaar op jaar. Het onlinekopen van een occasion groeit en ook de acceptatie neemt toe. We zien ook dat consumenten geen moeite hebben om ook een duurdere auto via de webshop aan te schaffen. Uit onze data blijkt dat de gemiddelde verkoopprijs is gestegen van 13.977 euro in 2020 naar 16.443 euro in 2021.”

Adviesgesprek

Over het aanbieden van een adviesgesprek zegt Veldman: “Onderscheiden doen we ons op het gebied van de service. We hebben een team experts dat klanten te woord staat en ze echt aan de juiste auto helpt. En dat is niet altijd de auto waarvoor klanten bij ons ‘binnenkomen’. Kopen gebeurt in de onlineshowroom, die 24/7 open is – ook gewoon in de nacht. Het blijft leuk om wakker te worden en de eerste orders van de dag alweer te zien staan.”

Selectie

Om de kwaliteit van het aanbod hoog te houden, selecteert Bynco de partners waarvan occasions op het platform worden aangeboden. Veldman: “Alle auto’s moeten uitgebreid en gedetailleerd gefotografeerd zijn. We vinden het positief om te zien dat steeds meer autobedrijven daar echt werk van maken. Daarnaast gaat het uiteraard om de kwaliteit. Om die te waarborgen, is elke auto vóór deze naar de klant gaat dubbel gecheckt: door onze partner én dus ook door Bynco. De occasions hoeven niet onberispelijk te zijn voordat ze in de webshop komen, ze moeten wel vooral eerlijk zijn beschreven en gefotografeerd.’

Daarnaast biedt Bynco een niet-goed-geld-teruggarantie: wie binnen twee weken ontdekt dat de gekozen auto toch niet aan de verwachtingen voldoet, mag deze gratis retourneren, zij het schoon, afgetankt en met niet meer dan 200 kilometer extra op de teller.



Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
NexDrive en 50five maken laadoplossingen toegankelijk
2 april 2025
Autobedrijf Jan Greijmans verder als TOP Merkspecialist in Mazda
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
Meest bekeken berichten
Recente reacties