Een recordverlies is mede de aanleiding voor een nieuwe strategie bij autofabrikant Mitsubishi. Onder het motto ‘small but beautiful’ wordt er geconcentreerd op de Aziatische markt, voor de Europese komen geen nieuwe modellen.

Mitsubishi gebruikt zelf de term ‘bevriezen’ als het gaat om de Europese activiteiten, de verkoop van bestaande modellen blijft gewoon doorgaan, net als de aftersales. De exacte gevolgen zijn op dit moment niet bekend. De voor volgend jaar verwachte nieuwe generatie Outlander komt daarmee niet officieel naar Europa.

4WD en suv’s

Het businessplan gaat niet alleen uit van concentratie op de Aziatische markt, op suv’s maar ook op zaken als 4WD, off-road en plug-in hybride technieken. De technieken die beschikbaar zijn via alliantiepartners Nissan en Renault komen hier vanzelfsprekend nog bij. Gedurende de scope van het businessplan (tot 2022) moet een kostenverlaging van meer dan twintig procent worden bereikt. Op de thuismarkt Japan worden zowel aan de productiekant als in het verkoopnetwerk herstructureringen doorgevoerd.

Deel dit artikel op​

0 reacties

  1. Als dealer van dit merk op zoek gaan naar andere dealerschappen en Mitsubishi de rug toe keren zou het enige antwoord zijn is mijn mening.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
NexDrive en 50five maken laadoplossingen toegankelijk
2 april 2025
Autobedrijf Jan Greijmans verder als TOP Merkspecialist in Mazda
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
Meest bekeken berichten
Recente reacties