Met Oostenrijk en België/Luxemburg is Nederland een van de eerste landen waar medio 2023 het nieuwe retailmodel van Stellantis vorm gaat krijgen. Daarna volgt de rest van Europa.
Het nieuwe retailmodel is gebaseerd op vestigingen waar producten en diensten voor meerdere merken binnen Stellantis worden aangeboden. “Klanten profiteren van een opzet met meerdere merken, meerdere verkoopkanalen en een breder dienstenaanbod. Dealers krijgen een nieuw en efficiënt businessmodel, waarmee ze optimaal kunnen profiteren van de veertien merken die Stellantis in huis heeft”, zegt Uwe Hochgeschurtz namens Stellantis.
Winstgevend
“Het nieuwe model creëert synergiën, optimaliseert de distributiekosten en biedt aanvullende duurzame mobiliteitsoplossingen. Onze netwerkpartners spelen als vertegenwoordigers van onze merken een belangrijke rol.”
Stellantis verzekert zijn zakenpartners ervan dat het nieuwe model minstens zo winstgevend is en “waarschijnlijk beduidend winstgevender voor het dealernetwerk” wordt. Daarbij zal Stellantis kosten overnemen van zijn distributeurs, zodat zij minder risico dragen.