Porsche lanceert een nieuwe identiteit voor zijn wereldwijde dealervestigingen. Opvallend element is de lounge. Daar kunnen klanten en fans van het merk elkaar ontmoeten en hebben ze door een grote ruit ruim zicht op de werkplaats.

Het spits wordt afgebeten door de vestiging in het Californische Palm Springs. Daar is in een jaar tijd een locatie neergezet die alvast de denkrichting voor de nieuwe corporate identity aangeeft. Het complete concept zal pas medio 2020 te zien zijn, in de Porsche Centres die verrijzen in Dortmund en Hangzhou (China).

Klantbehoeften

‘Destination Porsche’ is volgens de fabrikant gebaseerd op veranderende klantbehoeften. De trefwoorden die de marketeers hanteren zijn ‘beleving’, ‘flexibiliteit’ en ‘digitale media’. De in de loop der jaren steeds breder geworden modellenreeks van het merk vergt een vorm van communicatie die meer is afgestemd op specifiekere doelgroepen. Om die reden zullen toekomstige dealercentra bestaan uit diverse, flexibel in te richten informatieplekken. Digitale media dragen eraan bij om klanten meer individueel te benaderen. Het gaat overigens niet om volledig nieuwe panden en showrooms maar om aanpassingen van bestaande, en om toevoeging van nieuwe elementen.

Modules

Het interieur krijgt een tijdloze uitstraling,  zodat alle aandacht naar de voertuigen kan gaan. Aluminium panelen bij de hoofdingang, in combinatie met ledverlichting, moeten de dynamiek van het concept onderstrepen. Er wordt veel met glas gewerkt, om een open uitstraling te creëren. Losse modules met diverse thema’s kunnen worden toegevoegd. Dat kan variëren van nieuwe producten tot elektrische aandrijving en gebruikte auto’s. Virtual reality wordt toegepast om klanten te laten beleven hoe ze hun nieuwe auto samenstellen.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
3 oktober 2025
Autotrack biedt SoH-certificaat bij (PH)EV
3 oktober 2025
5,4 procent meer occasions verkocht in september
3 oktober 2025
App vergelijkt kosten laden en tanken
3 oktober 2025
Innovaties in carwash
2 oktober 2025
Bart Boerboom verruilt Eurol voor Euromaster
1 oktober 2025
Nieuw vakblad in 2026: Aftersales Techniek
Meest bekeken berichten
Recente reacties