Het online automerk Lynk & Co heeft in zijn eerste verkoopjaar (2018) ruim 120.000 voertuigen aan de man gebracht. In China weliswaar, maar eind dit jaar zullen we het merk ook in Europa gaan zien.

Lynk & Co werd drie jaar geleden geïntroduceerd door Volvo Zweden en zijn Chinese moeder Geely. De auto bestellen kan alleen online, de beschikbare modellenmix is compact en de aftersales gebeurt door regionale partners. Fysiek kennismaken met het merk kan via zogenaamde city stores. In China zijn er daar een kleine driehonderd van geopend. In Europa zijn dergelijke retail outlets voorzien in onder andere Amsterdam, Barcelona, Berlijn, Brussel, Londen en Stockholm. Zo’n city store krijgt een kleine bioscoopzaal, een café-restaurant en een speelruimte voor kinderen. Bezoekers worden uitsluitend voorgelicht, de uiteindelijke koop moeten ze op het web doen.

Verkoopconcept

Lynk & Co wordt geleid door de Belg Alain Visser, ex-ceo van Ford Europe. Het jonge online automerk richt zich op de jonge stadsbewoner die zich toch wil voorzien van een eigen auto – dus bezit nog belangrijk vindt. Het verkoopconcept lijkt op dat van Tesla, namelijk een online klantreis inclusief de verkooptransactie, in combinatie met een aftersalesformule die vooral bestaat uit partnernetwerken (die overigens per land kunnen  verschillen). Met Lynk & Co bestaat het portfolio van moederconcern Geely nu uit de automerken Geely (alleen in China), Volvo, Polestar (EV) en Lotus (SUV in ontwikkeling).
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
27 juni 2025
123Ruit toont ambitie in MVO-jaarverslag
27 juni 2025
Van Ekris opnieuw beste Toyota-dealer
27 juni 2025
Fuchs breidt uit met wielservicematerialen
27 juni 2025
De toekomst van het onafhankelijke bandenbedrijf
26 juni 2025
Bosch investeert fors in AI als groeimotor
26 juni 2025
Tesla zonder autopilot: non-conformiteit?
Meest bekeken berichten
Recente reacties