Polestar, het aan Volvo gelieerde automerk voor elektrisch rijden, opent op 25 juli in Nederland drie Spaces waar klanten het voertuig in levende lijve kunnen zien en ervaren: Eindhoven, Rotterdam, Leidschendam (pop-up store). Amsterdam volgt later dit jaar.
De locaties zijn volgens het merk een “minimalistische omgeving, ontworpen om klanten de auto’s optimaal te laten ontdekken en testen.” Ook bestaat ter plekke de mogelijkheid om de Polestar Specialisten te ontmoeten. Deze experts brengen consumenten in contact met de filosofie en de producten van het merk. Ze werken niet op commissiebasis. “Het is onze ambitie om de relatie tussen consument en automerk te herdefiniëren en automotive retail te veranderen”, zegt ceo Thomas Ingenlath. “We maken het kopen van een auto weer eenvoudig, zonder gedoe. De Spaces zijn een belangrijk onderdeel van onze klantervaring, zonder focus op harde verkoop.”
Ontmoetingsplek
In de Spaces worden de Polestar 1 en Polestar 2 uitgelicht door lichtboxen “van fotostudiokwaliteit”. De vier Nederlandse vestigingen worden onderdeel van het wereldwijde netwerk. Op termijn moeten ze uitgroeien tot ontmoetingsplekken, waar ook lezingen en tentoonstellingen worden gehouden over bijvoorbeeld architectuur, technologie en auto’s.