Groupe PSA brengt met Spoticar een nieuw label op de markt voor de verkoop van occasions door het dealerkanaal.
“Met Spoticar vestigt Groupe PSA zich als een multimerkpartij voor gebruikte voertuigen”, legt Marc Lechantre uit. “Het biedt onze klanten een stressvrije ervaring, of ze hun tweedehands auto nu online willen kopen, bij een dealer, of thuisbezorgd willen hebben.”
Acht labels
Binnen Groupe PSA zijn acht occasionlabels actief. Spoticar moet deze gaan vervangen, met uitzondering van het DS Certified-label. Dit label blijft in gebruik voor klanten in het premiumsegment. Groupe PSA brengt het aanbod samen op één platform en geven klanten zodoende een bredere keuze in voertuigen en diensten. Onderdeel van de service is een garantie voor een jaar, of 15.000 kilometer en een niet-goed-geld-teruggarantie.
Europees
Het label wordt in eerste instantie in Frankrijk gelanceerd. Later dit jaar zal het in elf Europese landen worden uitgerold, waaronder Nederland.
Bij de lancering van Spoticar spreekt Groupe PSA de ambitie uit om in 2021 meer dan een miljoen tweedehands auto’s aan de man te brengen. Groupe PSA schat de globale occasionmarkt in op 150 miljoen stuks, waarvan Groupe PSA er nu jaarlijks 800.000 doet.
Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.
Eric on ‘Remblokken met asbest op Ali Express’: “Handel met dit soort dictaturen moeten we geheel stoppen. Naast allerlei veiligheids- en milieurisico’s geeft het oneerlijke concurrentie en moeten…” aug 12, 10:03
Fred on Camperaars tegen MRB-verhoging: “ik betaal €.98,00 en dat wordt €.196,00 per maand. Dat is toch niet normaal meer . Winterszit ik in Spanje…” mei 4, 15:08
Engelbert Groothuis on Personenauto’s steeds langer, breder en zwaarder: “We lezen allemaal al waar dit naar toe gaat.. Belasting over formaat? Dus de al jaren lang geleden gemaakte plannen…” apr 28, 11:19