Groupe PSA brengt met Spoticar een nieuw label op de markt voor de verkoop van occasions door het dealerkanaal.

spoticar“Met Spoticar vestigt Groupe PSA zich als een multimerkpartij voor gebruikte voertuigen”, legt Marc Lechantre uit. “Het biedt onze klanten een stressvrije ervaring, of ze hun tweedehands auto nu online willen kopen, bij een dealer, of thuisbezorgd willen hebben.”

Acht labels

Binnen Groupe PSA zijn acht occasionlabels actief. Spoticar moet deze gaan vervangen, met uitzondering van het DS Certified-label. Dit label blijft in gebruik voor klanten in het premiumsegment. Groupe PSA brengt het aanbod samen op één platform en geven klanten zodoende een bredere keuze in voertuigen en diensten. Onderdeel van de service is een garantie voor een jaar, of 15.000 kilometer en een niet-goed-geld-teruggarantie.

Europees

Het label wordt in eerste instantie in Frankrijk gelanceerd. Later dit jaar zal het in elf Europese landen worden uitgerold, waaronder Nederland. Bij de lancering van Spoticar spreekt Groupe PSA de ambitie uit om in 2021 meer dan een miljoen tweedehands auto’s aan de man te brengen. Groupe PSA schat de globale occasionmarkt in op 150 miljoen stuks, waarvan Groupe PSA er nu jaarlijks 800.000 doet.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
2 oktober 2025
Bart Boerboom verruilt Eurol voor Euromaster
1 oktober 2025
Nieuw vakblad in 2026: Aftersales Techniek
1 oktober 2025
Fouten
1 oktober 2025
Herstel nieuwverkopen in derde kwartaal
1 oktober 2025
Veel jongeren overwegen aanschaf microcar
1 oktober 2025
Eerste editie Automotive TechDays
Meest bekeken berichten
Recente reacties