Groupe PSA brengt met Spoticar een nieuw label op de markt voor de verkoop van occasions door het dealerkanaal.

spoticar“Met Spoticar vestigt Groupe PSA zich als een multimerkpartij voor gebruikte voertuigen”, legt Marc Lechantre uit. “Het biedt onze klanten een stressvrije ervaring, of ze hun tweedehands auto nu online willen kopen, bij een dealer, of thuisbezorgd willen hebben.”

Acht labels

Binnen Groupe PSA zijn acht occasionlabels actief. Spoticar moet deze gaan vervangen, met uitzondering van het DS Certified-label. Dit label blijft in gebruik voor klanten in het premiumsegment. Groupe PSA brengt het aanbod samen op één platform en geven klanten zodoende een bredere keuze in voertuigen en diensten. Onderdeel van de service is een garantie voor een jaar, of 15.000 kilometer en een niet-goed-geld-teruggarantie.

Europees

Het label wordt in eerste instantie in Frankrijk gelanceerd. Later dit jaar zal het in elf Europese landen worden uitgerold, waaronder Nederland. Bij de lancering van Spoticar spreekt Groupe PSA de ambitie uit om in 2021 meer dan een miljoen tweedehands auto’s aan de man te brengen. Groupe PSA schat de globale occasionmarkt in op 150 miljoen stuks, waarvan Groupe PSA er nu jaarlijks 800.000 doet.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
B-to-C occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
2 juli 2025
1,0 procent meer apk’s in eerste halfjaar
Meest bekeken berichten
Recente reacties