Qooder heeft recentelijk drie nieuwe dealers voor zijn motorscooter aangesteld. De nieuwe dealers zijn Bosch Car Service-bedrijven in Groningen, Vlissingen en Beek (L).

Met dealers in zulke uiteen liggende plaatsen komt een landelijk dekkend netwerk voor Qooder in zicht. Freek Sanders van Well, directeur Qooder Nederland: “Als je naar de kaart van Nederland kijkt, zie je dat we eigenlijk alleen in de Achterhoek niet vertegenwoordigd zijn. Rond Assen hebben we feitelijk ook niet echt een vertegenwoordiging, maar dat is ook vrij dunbevolkt gebied.”

Bosch Car Service

Het netwerk van Qooder is opgezet in driekwart jaar tijd, met dank aan de samenwerking met Bosch Car Service. Ook voor de toekomst richt Qooder zich exclusief op deze bedrijven. Met bijna vierhonderd vestigingen zijn dat er natuurlijk ook ruim voldoende. “Er hebben zich ook al autobedrijven gemeld die geen Bosch Car Service zijn en die hebben we dan ook moeten afwijzen. Ik wil Bosch trouw blijven. We hebben bewust voor Bosch Car Service gekozen, met een landelijk dekkend netwerk, vanwege de kwaliteit en ook vanwege de doelgroep, de automobilisten.”

De motorscooter is namelijk voor automobilisten hét alternatief voor woon-werkverkeer wanneer je de files beu bent. “Wanneer het coronatijdperk achter de rug is en de files weer ontstaan, zal het segment van de driewielers daar ook wel van profiteren. Veel mensen weten ook nog niet dat je op zo’n motorscooter mag rijden met een autorijbewijs. Dus daar valt nog wel wat werk te verrichten. Van de zomer hebben we wel een aantal klanten van middelbare leeftijd erbij gekregen die, omdat ze toch in eigen land wilden blijven, een Qooder hebben aangeschaft om mee door Nederland te rijden. Dat zijn de recreatieve rijders, maar de belangrijkste doelgroep moet toch het woon-werkverkeer zijn.”

Nichemarkt

In driekwart jaar tijd heeft Qooder ongeveer tweehonderd van zijn motorscooters verkocht, iets minder dan de driehonderd waarop aanvankelijk werd aangestuurd. Freek Sanders van Well: “De markt van het L5e-segment groeit wel, al blijft het een nichemarkt. In het segment zijn er dit jaar zeshonderd voertuigen verkocht, vorig jaar ruim driehonderd. Van de nieuwverkopen dit jaar pakken wij dus 30 procent. Piaggio is twee keer zo groot en de rest bestaat uit Yamaha en Peugeot.”

Voor volgend jaar mikt Qooder op vier- tot vijfhonderd voertuigen. “Dat heeft er alles mee te maken dat we op dit moment ons dealernetwerk aan het opbouwen zijn. We hebben op dit moment al het grootste dealernetwerk in dit segment. Daar komt bij dat het voor de Bosch Car Service-bedrijven ook een nieuw product is. Het duurt even voordat ze er alles van weten, het goed aan de man kunnen brengen en ook de consumenten weten dat het product daar te koop is.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 maart 2025
Sterk, licht, groen en circulair staal
19 maart 2025
CarGarantie: Reparatiekosten boven 700 euro
19 maart 2025
Diks Autoverhuur start franchise
19 maart 2025
Micha Roco voorzitter Hyundai dealervereniging
19 maart 2025
Inter Cars opent logistieke hub
19 maart 2025
Alex Gelbcke (LKQ) naar ZF Aftermarket
Meest bekeken berichten
Recente reacties