Op 15 juli aanstaande zal de Spaanse bank Santander onder de naam Autobörse.de in Duitsland een mobiliteitsplatform introduceren waarop niet alleen auto’s en motorfietsen worden aangeboden, maar ook diverse mobiliteitsdiensten.

Santander is een belangrijke speler in de Europese autobranche. De bank speelt op vele fronten een financiële rol. Met Autobörse.de krijgen onze oosterburen de primeur van de bank voor het digitale mobiliteitsplatform. Afhankelijk van de deelnemende partnernetwerken worden hier niet alleen nieuwe en gebruikte auto’s, motoren en andere vervoermiddelen te koop aangeboden (zoals in Nederland viaBovag.nl doet), maar ook financieringen, verzekeringen en autodeeldiensten.

Virtueel shopping center

De verwachting is dat consumenten al vrij snel na de introductie op het platform ook terecht kunnen voor reparaties, onderhoud en bandenvervanging. Zo ontstaat een virtueel shopping center voor de consument rondom mobiliteit. Welke partij zou dit in Nederland op kunnen gaan zetten? Santander? Amazon? Marktplaats? Of misschien toch gewoon viaBovag?

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 december 2025
‘Occasionverkoper laat structureel kansen liggen’
1 december 2025
Registraties november in de plus, jaartotaal blijft nog achter
1 december 2025
Leugens, grove leugens en…
28 november 2025
Autotechnica Amsterdam overgenomen door Alliance
28 november 2025
Lynk & Co stopt abonnementen en focust op verkoop
28 november 2025
Beste Leasemaatschappijen 2026 bekend
Meest bekeken berichten
Recente reacties