Seat lanceert zijn sportieve lijn Cupra als een nieuw, op zichzelf staand merk. Het eerste eigen model wordt begin maart getoond op de autoshow van Genève. In Nederland gaat de importeur een select aantal gespecialiseerde dealers aanstellen.

cupraHet in een bronskleur ontworpen logo staat volgens de fabrikant voor de kernwaarden “passie, precisie, vastberadenheid en moed”. De Cupra-range bestaat binnen het Seat-programma sinds 1996. Nu mag een eigen identiteit worden ontwikkeld als zelfstandig merk. Hoeveel dealers er in Nederland komen, waar en wanneer is bij Pon nog niet bekend. De locaties worden zo veel mogelijk verspreid over het land en er zullen ook reguliere Seat-modellen te koop zijn. De Cupra-range krijgt een apart ingerichte ruimte in de showroom, waar geïnteresseerden worden geholpen door speciaal getrainde medewerkers. Daarbij is er een lifestyleassortiment beschikbaar en organiseren de dealers Cupra-evenementen. Overigens kunnen de modellen van het nieuwe merk ook bij de reguliere Seat-dealers worden besteld.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
18 december 2025
Carwash Partspoint krijgt duurzaamheidskeurmerk
18 december 2025
Figiefa mist aftermarket in Automotive Package
18 december 2025
Nu al meer drankrijders dan in heel 2024
18 december 2025
Auto Kuipers Groep opent vijfde vestiging
18 december 2025
Overname Athlon door Arval bijna rond
18 december 2025
Recyclingbijdrage blijft 22,50 euro tot 2030
Meest bekeken berichten
Recente reacties