Met de SoftCare 2 Pro heeft Volkswagen-dealer M. de Koning in Krimpen aan den IJssel het topmodel rollover van WashTec in gebruik genomen. “Je wil je toch kunnen onderscheiden in je marktgebied.”
Gijs Eerland, bij M. de Koning verantwoordelijk voor kwaliteit en projecten, waaronder de carwash: “We hebben gekozen voor het topmodel van WashTec, omdat we een excellent wasresultaat willen bieden aan onze klanten. We merken ook dat het in de klanttevredenheid heel zwaar weegt. Klanten zijn toch erg teleurgesteld als het een keer niet lukt om een auto te wassen. Dan geven we als service wel een tegoedbon mee voor een wassing, maar in principe wordt elke auto die een klant hier achterlaat gewassen. Dat is toch de service van de dealer.”

Met zesduizend eigen wassingen en rond de achtduizend commerciële wassingen per jaar is de aanschaf van een topmodel rollover wel gerechtvaardigd. Gijs Eerland: “De eigen wassingen krijgen natuurlijk niet het meest uitgebreide programma. De auto moet goed gewassen zijn, maar intensieve lakverzorging wordt dan niet aangeboden. Dat scheelt in de prijs per wasbeurt en zou te veel beslag leggen op de uren van het personeel, ook een reden waarom in de Audi-vestiging in Capelle aan den IJssel is gekozen voor het eenvoudigere type rollover van WashTec, de EasyWash.”
Specificaties
De SoftCare 2 Pro biedt enkele vooruitstrevende specificaties, waarmee veel tijd gewonnen wordt, zoals 21 inch wielborstels, die schuin naar de auto toe komen en automatisch het midden van het wiel opzoeken. De WheelFlash brengt een hoog volume chemie aan op de velgen, iets wat alleen op de twee meest uitgebreide programma’s zit. Verder heeft de SoftCare 2 Pro voorwaschemie, schuim en wast de machine met SofTecs borstels van geschuimd polyethyleen, dat volgens WashTec 100 procent lakvriendelijk is, geen water opneemt en ook geen vuil. Wassen gebeurt met onthard water, voor een nog beter resultaat en het snelle polish-programma werkt met ShineTecs-chemie van Auwa, die zowel reinigt als beschermt.
Betalen
Met de komst van de nieuwe rollover zijn tevens de betaalmogelijkheden uitgebreid en is een bezoek aan de shop niet langer noodzakelijk. Via de EasyCarWash-app kunnen klanten onbeperkt wassen voor een vast bedrag per maand, of een enkele wassing kopen. De app laat live camerabeelden zien, zodat de klant weet of de machine vrij is. Ook kan aan de betaalterminal met pinpas of tankcard betaald worden. Daarnaast is het nog altijd mogelijk om in de shop van het tankstation een los wasticket te kopen. Gijs Eerland: “Dankzij de app beschikken we over klantdata, waarmee we klanten kunnen benaderen die bijvoorbeeld al een tijdje niet geweest zijn, of om ze attent te maken op een actie, eventueel in combinatie met werkplaatswerkzaamheden zoals een bandenwissel of aircoservice, verzin het maar.”
M. de Koning
Opgericht in de jaren zestig is M. de Koning uitgegroeid tot dealer van Volkswagen, Volkswagen bedrijfswagens en Audi, en servicepartner van Seat en Skoda. M. de Koning heeft vier vestigingen in de regio Rotterdam, een eigen leasemaatschappij en een business center. Twee zoons van oprichter Maarten de Koning maken nog altijd deel uit van de directie. De vestiging in Krimpen aan den IJssel voorziet de Krimpenerwaard in alle mogelijke mobiliteitsbehoeften. Op deze vestiging bevinden zich tevens een schadeherstelwerkplaats, een tankstation met shop en een carwash.
Foto boven: Gijs Eerland: “We willen een excellent wasresultaat bieden. We merken dat dat zwaar weegt in de klanttevredenheid.”