Stefanie Wurst is benoemd tot algemeen directeur BMW Group Nederland. Ze begint per 1 september 2018 in haar nieuwe functie. Wurst volgt Neil Fiorentinos op die is benoemd tot president BMW Group voor de regio’s centraal en zuidoost Europa.

Stefanie Wurst (50) komt van BMW Group Germany, waar ze de afgelopen 4,5 jaar verantwoordelijk was voor de algehele merkstrategie van BMW en de campagnes, dealercommunicatie en het productmanagement voor de Duitse markt.

Reclamewereld

In 1993 begon Wurst haar carrière in de reclamewereld in New York en Hamburg. Daar beheerde ze diverse internationale accounts. Na vijf jaar werd ze group regional account director bij TBWA Singapore. Daar bouwde ze een regionaal netwerk van bureaus op voor verschillende merken van fast moving consumer goods (FMCG). In 2003 stapte Wurst over naar de Scholz & Friends Group. Als partner en algemeen directeur gaf ze leiding aan de vestiging in Berlijn. Later werd ze er lid van de raad van bestuur. In 2014 kwam Stefanie Wurst bij BMW Group.

Holistische visie

“Stefanie Wurst is een ervaren manager, succesvol in marketing en productmanagement in een sterke markt. Haar holistische en ondernemende visie op het merk, de branche en de consument én haar uitstekende samenwerking met de BMW-dealerorganisatie spelen een essentiële rol in haar nieuwe functie”, aldus Jean-Philippe Parain, senior vice-president regio Europa. “Onder het leiderschap van Neil Fiorentinos heeft Nederland uitstekende resultaten behaald met een focus op de beste klantbeleving, segmentleiderschap en vier jaar op rij recordverkoopresultaten voor BMW, MINI en BMW Motorrad. Ik wens Neil en zijn familie dan ook veel succes in Oostenrijk met deze nieuwe uitdaging”, voegt Jean-Philippe Parain toe. Per 1 september 2018 bestaat het managementteam van BMW Group Nederland naast Stefanie Wurst uit: Anne Brons (sales), Peter Haug (marketing), Bart Verhoef (Mini), Ralf Edelmann (finance & operations), Evert de Vries (aftersales) en Erick Oberink (sales channel development).
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties