Tesla komt terug op zijn beslissing om een aanzienlijk deel van zijn verkooppunten te sluiten en nieuwe auto’s alleen nog online te verkopen. Door meer verkooppunten open te houden ziet Tesla zich genoodzaakt de verkoopprijzen met 3 procent te verhogen.

Onlangs sloot Tesla 10 procent van zijn verkooplocaties. Dit waren meestal outlets waar niet heel veel voetverkeer langskwam. Deze blijven gesloten. Een aantal ervan, gelegen op plekken met een hoge zichtbaarheid, zullen worden heropend, maar met minder personeel. De overige locaties die op de nominatie stonden om gesloten te worden zullen opnieuw worden beoordeeld. Sommige zullen alsnog dicht gaan, andere blijven open.

Online

Overigens blijft Tesla bij het uitgangspunt dat een nieuwe Tesla online wordt besteld. De outlets zullen alleen ter ondersteuning van dit online bestelproces dienen. Op verzoek blijven ook testritten mogelijk vanuit deze outlets. Tevens zal hier een beperkte voorraad aanwezig zijn voor klanten die onmiddellijk met hun nieuwe Tesla willen rijden.

Prijsverhoging

Als gevolg van de beslissing om meer outlets open te houden, zegt Tesla de verkoopprijs van zijn auto’s te moeten verhogen met ongeveer 3 procent. De prijsverhoging geldt alleen voor de duurdere modellen. De Model 3 van 35.000 dollar is van deze prijsverhoging uitgesloten.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
16 april 2025
Garagenetwerken AllParts groeien door
16 april 2025
Hiltermann optimaliseert met Vinacles voorraadfinanciering
16 april 2025
Alliance vergroot grip op aftermarket EV’s
Meest bekeken berichten
Recente reacties