Om de beoogde hogere omzet uit personenwagenbanden te genereren, herschikt Tyrenet op diverse fronten de organisatie. Zo is onder de noemer Tyre Sales Force een zeskoppig team van accountmanagers samengesteld. Van hen verwacht directeur Robert-Jan Geurink een “conceptmatige aanpak”.

De medio maart aangetreden Geurink kreeg van het bestuur de opdracht mee om binnen drie jaar te zorgen voor dertig procent meer volume. In een interview met Aftersales Magazine gaat hij nader in op de weg die leidt naar dat doel. Accountmanagers dienen meer in huis te hebben dan kennis over de markt en Tyrenet zelf. “Voordat onze man over de drempel stapt, moet hij voor zichzelf een duidelijke doelstelling hebben geformuleerd. Wat wil hij daar bereiken? En hoe? Dan heb ik het over voorbereiding, over de inhoud van het gesprek zelf en over de opvolging/nazorg. Ik ben niet iemand die stuurt op het volume van contacten. Eerlijk gezegd zal me dat worst wezen. Het gaat om de kwaliteit.”

Servicelevels

Verder is het aan de vertegenwoordigers om landelijke deals die ‘Ravenstein’ sluit uit te rollen op regionaal niveau. Concreet: merkdealers in hun rayon bezoeken, uitleggen hoe de samenwerking met Tyrenet verloopt, systemen koppelen, servicelevels uit de doeken doen. “Daarnaast verwachten we dat ze voorlichting kunnen geven aan aftersalesafdelingen of partsmanagers, een infoavond voor klanten kunnen organiseren.”

Contouren

Ook op andere fronten is gewerkt aan een betere performance. Inmiddels worden de eerste contouren zichtbaar. Zo ligt er een focus op meer deals in het merkgebonden kanaal, door actievere deelname in bandenprogramma’s van importeurs en grote dealergroeperingen. Anderzijds is er het universele kanaal. “We gaan sterker vissen in de vijver van onafhankelijke autobedrijven die niet zijn aangesloten bij een formule.” Meer hierover in editie 6 van Aftersales Magazine.
Deel dit artikel op
Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties