Ieder jaar reikt Mercedes-Benz Nederland de Best Dealer Awards uit. Mercedes-Benz dealer Van Mossel is uitgeroepen tot ’Best Dealer 2021’ en haalde de hoogste score op de zogeheten Dealer Score Card. Hierbij worden belangrijke punten als verkoop, service en klanttevredenheid beoordeeld. Mercedes-Benz dealer Baan Twente Hengelo behaalde de eerste plaats in de categorie klanttevredenheid en nam de ’Best Customer Satisfaction 2021’-award in ontvangst. Auto Kökcü in Amsterdam werd eerste in de categorie ’Best Workshop CSI’.
Met de Best Dealer Awards worden dealers die zich onderscheiden door topprestaties in de spotlight gezet. Alle activiteiten van het dealerbedrijf worden op basis van een toetsing van 12 maanden geanalyseerd en geëvalueerd; van verkoop en service tot klantentevredenheid. Hierbij wordt rekening gehouden met zowel kwantitatieve als kwalitatieve factoren. Voor de toekenning van de awards maakt Mercedes-Benz gebruik van een Dealer Score Card. Mercedes-Benz rijders hebben eveneens een belangrijke inbreng: zij kunnen zich uitspreken over de kwaliteit van de service, maar ook verbeterpunten aangeven. Op deze manier hebben zij een actief aandeel in het verder verbeteren van de dienstverlening van hun merk.
Van Mossel ‘Best Dealer 2021’
Van Mossel wist dit jaar zeer hoge scores op de Dealer Score Card te halen. Het bedrijf heeft daarmee de ‘Best Dealer 2021’-award in de wacht gesleept en mag zich een jaar lang de beste Mercedes-Benz dealer van Nederland noemen voor alle vestigingen. Directeur Jeffrey Huizing ontving de trofee uit handen van Egwin Wauters, Manager Network Development van Mercedes-Benz Nederland, en zei aansluitend het volgende: “Wij zijn bijzonder trots op deze award. We werken met een enorm gedreven en professioneel team van medewerkers waarbij de klant altijd centraal staat. Elke dag opnieuw zijn zij gemotiveerd om die stap extra voor de klant te zetten – zowel bij de verkoop als bij service. Het is dan ook een mooie blijk van waardering dat al onze inspanningen na de gedane investeringen in het nieuwe retailconcept door zowel onze klanten als door Mercedes-Benz Nederland worden beloond.”
Egwin Wauters over de uitreiking van de awards: “De Best Dealer Awards weten onze dealers en hun medewerkers tot topprestaties te motiveren. Met een professionele aanpak is de dienstverlening aan de klant van hoog niveau. Het is dan ook mooi dat de prestaties niet alleen ons opvallen, maar dat ze ook door de klanten zelf worden ondersteund. We zijn trots op de hoge cijfers die klanten aan hun dealerbedrijf geven en werken, samen met onze dealerorganisatie, graag verder aan een nog betere merkbeleving in de toekomst.”
Baan Twente Hengelo ‘Best Customer Satisfaction 2021’
De vestiging in Hengelo van Mercedes-Benz dealer Baan Twente kreeg de ‘Best Customer Satisfaction 2021’-award uitgereikt. De beoordeling van klanten vormt hiervoor de basis. Over een periode van drie jaar geven klanten aan hoe ze de dienstverlening op het gebied van verkoop en service ervaren – van het verkoopgesprek en de aflevering van de auto tot het reguliere onderhoud en de afwikkeling van eventuele schades. “Die klanttevredenheid is voor ons als luxury brand echt cruciaal”, aldus Egwin Wauters. “Want alleen door in te zetten op alle details rondom merkbeleving kunnen we voor onze klanten het verschil maken – of het nu gaat om een online contact, een bezoek aan de showroom of de werkplaats.”
In de categorie ‘Best Customer Satisfaction’ behaalde Auto Wüst Dordrecht de tweede positie en was de derde plek voor Wensink Nijmegen.
Auto Kökcü Amsterdam ‘Best Workshop CSI 2021’
Een speciale award wordt voortaan ook uitgereikt aan het Erkende Servicepunt dat de beste overall service levert. In de categorie ‘Best Workshop CSI 2021’ behaalde Auto Kökcü in Amsterdam de eerste plaats. “We hebben deze award in het leven geroepen om ook de aftersales te waarderen”, aldus Geert de Bock, Director Customer Services van Mercedes-Benz Nederland. “Na de aankoop van de auto spelen de ervaringen met aftersales een zeer belangrijke rol in de daaropvolgende merkkeuze van de klant. Customer services – van online en offline activiteiten tot accessoires en onderhoud & reparatie – dragen bij tot de luxe-uitstraling en luxe-aanpak die de klant ervaart.” In de categorie ‘Best Workshop CSI’was de tweede plaats voor Autobedrijf van Driel Liempde en de derde plaats voor Wensink Assen.