Tijdens het Acoat Selected-symposium in oktober werd Carbeat al in Nederland geïntroduceerd. In Las Vegas, tijdens de SEMA vakbeurs, maakt AkzoNobel bekend dat het digitale productie- en communicatiebord Carbeat in de Verenigde Staten ook daadwerkelijk in gebruik is genomen. Europa volgt naar verwachting begin 2018.

Manager Strategic Accounts van AkzoNobel Monique Konter noemde het in oktober tijdens het Acoat-symposium al de ‘heartbeat’ van de organisatie van het schadeherstelbedrijf. “Het is bedoeld voor een efficiënte en effectieve communicatie in het schadeherstelproces.”

Touchscreen

Carbeat is een computerapplicatie die via een touchscreen een overzicht geeft van al het schadeherstel binnen het bedrijf waar op dat moment aan gewerkt wordt. De status van een reparatie is daardoor in één oogopslag te zien. Activiteiten kunnen verplaatst worden door eenvoudigweg te swipen over het touchscreen. Dit vergroot de kwaliteit van de doorlooptijdgegevens. Tevens geeft het inzicht in manieren om de efficiëntie te vergroten. Directeur Peter Tomlinson van AkzoNobel legt uit: “Er zijn twee belangrijke trends waarmee reparatiebedrijven worden geconfronteerd. Dat zijn toenemende complexiteit van het reparatieproces en de vraag naar transparantie en efficiëntie in dit proces. Wij denken dat Carbeat onze klanten in de autoschadeherstelbranche helpt om deze uitdagingen het hoofd te bieden. Het geeft hun meer controle en inzicht, tot in het hart van hun bedrijf.” Schadehersteller Wes Steffen van Elmer’s Body Shop in de VS: “Dit is een gigantische omslag voor de autoschadeherstelbranche. Carbeat is een fantastisch voorbeeld van de manier waarop het gebruik van gegevens en geavanceerde digitale technologie bestaande problemen in onze branche kan oplossen.” Volgens Steffen vergroot Carbeat de capaciteit van het schadeherstelbedrijf. Bovendien leidt het tot minder verspilling in de meeste stadia van het reparatieproces en meer tevreden en betrokken werknemers.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
Meest bekeken berichten
Recente reacties