Onder de naam Experience Day organiseert Altac, groothandel voor lakken en non-paint materialen, donderdag 20 september een huisbeurs voor zijn klanten en relaties.

Het is niet voor het eerst dat Altac iets dergelijks opzet, wel belooft de komende Experience Day groter te worden dan ooit. Directeur Gerrit Evert Tacoma: “We hadden voorheen het Marktplein in Drachten. Vorig jaar hebben we voor het eerst een Experience Day in Aalsmeer georganiseerd. Deze keer willen we nog groter uitpakken en de dag toegankelijk maken voor onze klanten in autoschade, caravanherstel, carrosseriebouw, truckspuiterijen, interieurbouw, industrie en jachtbouw.” Hij verwacht op 20 september minimaal vijfhonderd klanten en relaties te verwelkomen.

Meer dan een groothandel

Voor deze dag heeft Altac een aantal van zijn leveranciers uitgenodigd om hun producten en diensten te presenteren aan zijn klanten en relaties. Tacoma beschrijft de Experience Day als “een plek waar leverancier en klant elkaar ontmoeten en innovaties worden gedeeld. Klanten komen om geïnformeerd te worden over noviteiten, brancheontwikkelingen en om een gezellige avond te hebben. Ze gaan ‘gevoed’ met informatie en een fijn gevoel weer naar huis. Behalve dat ze veel informatie ontvangen kunnen ze ook zelf producten ervaren tijdens de workshops. Daarnaast hebben klanten een beter beeld bij Altac gekregen en weten ze wat wij allemaal te bieden hebben. Ook zien ze dat wij met de tijd meegaan, automatiseren en vooroplopen qua technieken (denk aan apps, de verbruiksmonitor, serviceconcepten). Verder zien ze dat Altac meer is dan alleen een groothandel. Klanten ervaren dat ze bij ons ook voor kennis en opleidingen terecht kunnen.”

Beurzen

Grossiers die hun eigen beurs organiseren, het komt steeds vaker voor. Met dergelijke evenementen bereiken grossiers weliswaar minder mensen, maar het zijn wel hun klanten of relaties, dus de conversie is groter. Omdat de leveranciers een kleine vergoeding betalen voor deelname roept het initiatief zelfs de vraag op of leveranciers dergelijke huisbeurzen niet gaandeweg zullen verkiezen boven regionale branchepodia als Autoprof. Gerrit Evert Tacoma gelooft dat huisshows meer impact hebben dan de Autoprof-beurzen. “Omdat je de klanten bij jezelf uitnodigt en je gehele bedrijf kan laten zien. Gezien de ontwikkelingen denk ik dat er een verschuiving plaatsvindt van het ene naar het andere.”
Deel dit artikel op
Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties