Na een succesvol pilotjaar gaat Carglass het aantal vestigingen met klein schadeherstel uitbreiden met tien locaties. Vanaf begin mei kunnen consumenten bij vijftien Carglass-vestigingen terecht voor klein autoherstel. “Het afgelopen jaar heeft ons veel geleerd. Een snelle reparatieservice zonder gedoe, spreekt consumenten absoluut aan”, aldus Willem Mes, operationeel directeur Carglass.
Er zijn enkele tientallen schadeherstellers aangetrokken, op maat gemaakte opleidingen gearrangeerd en er is fors geïnvesteerd in de spuitcabines (van het Deense Carheal) die bij tien Carglass vestigingen worden geplaatst. Na precies een jaar proefdraaien met vijf vestigingen gaat Carglass nu op grotere, landelijke schaal verder met klein herstel voor de consumentenmarkt. “Vernieuwend in onze aanpak is vooral ook de digitale klantreis. Consumenten kunnen zelfs tot ’s avonds laat in een paar klikken online hun krasjes en deuken doorgeven door middel van foto’s. Vervolgens ontvangen ze binnen een uur een prijsopgave en kunnen ze de schade zelf boeken en inplannen bij het dichtstbijzijnde filiaal”, aldus Mes, die dit nieuws vandaag ook meedeelde op het Automotive Insiders-event ‘Schademarkt in stroomversnelling’.