Schadebedrijven hebben het drukker dan ooit. Maar voor hoe lang nog? Er komen diverse uitdagingen op het pad van de sector. Welke, en hoe daarop in te spelen, daarover gaat de eerstvolgende bijeenkomst van Automotive Insiders.
Onder de noemer ‘De uitdagingen van de schadesector’ wordt 6 december ingezoomd op een reeks pijnpunten: het nijpende personeelstekort, de snelheid en hoeveelheid aan technologische veranderingen, het stijgende aandeel van onderdelen ten koste van arbeid en de impact die ADAS-systemen op termijn op het schadevolume zullen hebben. De problemen en de oplossingen worden besproken door:- Kevin Rijpert, sectorspecialist mobiliteit bij Rabobank. Hij ontvouwt zijn visie op de impact van autonoom rijden.
- Lex Orie, ceo en co-founder van Openclaims. Hij ziet nog volop potentie in verhaalbare WA-schades en komt met tips om tot kostenbesparingen te komen.
- Engelbert Groothuis (eigenaar van Autoglas de Veluwe) en Ronald van der Schouw (Pilkington) gaan dieper in op het toenemende belang van kalibratie.
- Fred Slikker, managing director Solera Nederland, neemt de belangrijkste brancheontwikkelingen door en belicht de gevolgen voor de stakeholders.
- Willy Sprockel, consultant schadesector, gaat in op de toenemende informatiebehoefte bij schadebedrijven als gevolg van de snelle technologische veranderingen.
- Paul Klaessen, hoofd Arbeidsmarktcommunicatie bij Defensie, geeft een unieke inkijk in de wervingscampagne om jaarlijks zo’n vijfduizend jonge mensen te recruteren.