De Fleetpool Group, aanbieder van auto-abonnementen in Duitsland, gaat gebruikmaken van het SaaS-platform van Openclaims om de afwikkeling van claims en schadeherstel te digitaliseren en daarmee te automatiseren.
Christian Reuther, directeur verzekeringen en claims bij Fleetpool Group: “Met Openclaims hebben we de innovatieve partner gevonden waarnaar we op zoek waren om de volgende stap te zetten in de implementatie van onze visie op digitale mobiliteitsoplossingen. Het Openclaims SaaS-platform biedt een hoge mate van schaalbaarheid en flexibiliteit. Het stelt ons in staat om alle individuele verwachtingen van onze klanten, onze eigen labels en onze partners nauwkeurig in kaart te brengen en deze verwachtingen te realiseren in de verdere processen. Door de implementatie van het Openclaims-platform verwachten we de kostenefficiëntie in claims- en repairmanagement te verhogen en tegelijkertijd de klanttevredenheid te vergroten door premium customer journeys aan te bieden.”
Match
Openclaims is uiteraard blij met de nieuwe, Duitse klant. “Het aanbieden van naadloze, digitale processen voor klanten en medewerkers zit diep ingebakken in het DNA van Fleetpool. Dit sluit perfect aan bij onze visie”, zegt countrymanager Michael Manten. “We geloven dan ook dat er een geweldige match is tussen onze bedrijven en dat de samenwerking een enorm potentieel heeft.”