Nederlandse autoverzekeraars scoren gemiddeld een NPS (net promoter score), een maatstaf voor de klanttevredenheid, van +58. ZLM is de autoverzekeraar met de hoogste NPS (+96).

Daarnaast blijken autobezitters in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar het meest kritisch en zijn autobezitters met een allrisk-verzekering het meest tevreden van alle verzekerden. Een en ander blijkt uit een onderzoek van Multiscope onder ruim 5200 Nederlanders.

Leeftijd

Op flinke afstand achter ZLM is InShared de autoverzekeraar met de hoogste NPS (+69), gevolgd door Centraal Beheer (+67), ANWB (+67) en Univé (+65). De Goudse scoort de laagste NPS (+15).

Over het algemeen zijn 50-plussers het meest positief over hun autoverzekeraar (+59). 68 procent van de personen ouder dan vijftig geeft een cijfer van 8 of hoger. Voor de groep 18- tot en met 34-jarigen is dit slechts 47 procent. De gemiddelde NPS van de autoverzekeraars is binnen deze jongste groep +38. Deze leeftijdsgroep is daarmee het minst tevreden over de autoverzekeraars.

Allrisk

Autobezitters met een allrisk-verzekering zijn het meest tevreden (+63). Klanten met een WA-verzekering geven een lagere NPS van +43. Daartussen zitten verzekerden met een beperkt-cascoverzekering. Zij geven autoverzekeraars gemiddeld een NPS van +54. Over het algemeen geldt dus hoe beter verzekerd, hoe meer tevreden klanten zijn over de autoverzekeraar.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 september 2025
Stop&Go vernieuwt marterafweer
18 september 2025
‘Kwart pechgevallen had voorkomen kunnen worden’
18 september 2025
KwikFit breidt partnernetwerk e-bike service uit
18 september 2025
De menselijke factor
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
Meest bekeken berichten
Recente reacties