LKQ Europe riep eerder deze maand in Londen 250 topmanagers bijeen voor een conferentie over leiderschap. Met als hoofddoel gemeenschappelijke strategieën te ontwikkelen voor zijn klanten in een veranderende onafhankelijke aftermarket.

Het evenement was gewijd aan verandering, conform Darwins inzicht dat niet altijd de sterkste, grootste of intelligentste soort overwint, maar de soort die zich het best kan aanpassen. Als locatie diende voetbaltempel Wembley, symbool voor teamgeest en bovendien de plaats waar het Europese verhaal van LKQ in 2011 begon. Handelspartners als Schaeffler, Hella, Mahle en Varta traden op als sponsor van de conferentie.

Talenten

Van de partij was onder anderen CEO Nick Zarcone van LKQ Corporation. Hij stelde dat in de toekomst de zorg voor medewerkers net zo cruciaal zal zijn als de aandacht voor klanten: “We moeten de grootste talenten aantrekken die onze waarden belichamen. En we moeten onze medewerkers ondersteunen bij het omarmen van de aankomende veranderingen, terwijl gelijktijdig de klant in het midden van onze belangstelling moet blijven staan.”

Als belangrijkste ontwikkelingen in de markt ziet LKQ consolidatie, strategieën van de voertuigfabrikanten, nieuwe distributeurs die zich hoofdzakelijk op het internet richten, een toenemend tekort aan gekwalificeerde monteurs, voertuiggegevensverwerking en de invloed van nieuwe technologieën, variërend van zelfrijdende voertuigen tot elektrische auto’s.

Kansen

De sleutel voor aanhoudend succes is, volgens de deelnemers aan de conferentie, de klant helpen en begeleiden bij veranderende omstandigheden. Arnd Franz, COO LKQ Europe (FOTO), onderstreepte: “We moeten onze autobedrijven alles geven wat ze nodig hebben voor een succesvolle bedrijfsvoering. Service, ondersteuning, apparatuur en training bij nieuwe ontwikkelingen door de technologische verschuiving. We moeten LKQ laten groeien om de schaaleffecten te verkrijgen die nodig zijn om onze klanten oplossingen te kunnen aanbieden waardoor zij concurrerend kunnen blijven. We moeten hen ondersteunen met logistieke netwerken die hen de flexibiliteit en snelheid geven die hun klanten vragen. We moeten ze merken en concepten aanbieden waarop de eindklanten kunnen vertrouwen.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties