Revisiebedrijf voor auto-elektronica ACtronics heeft zijn aanbod uitgebreid met nieuwe oplossingen voor complexe storingen aan auto-onderdelen.
Een van de toevoegingen is de BPGA-module (zie foto boven), een slimme zekeringkast die voorkomt in diverse modellen van Citroën en Peugeot, zoals de C4 Picasso, SpaceTourer, 308, 3008 en 5008. Deze module beschermt de accu en elektronische systemen tegen kortsluiting en overbelasting. Storingen leiden vaak tot foutcode B1624, met klachten als snel ontladen van de accu, startproblemen en spiegels die niet uitklappen.
Voor Renault-specialisten kan ACtronics nu ook de Continental DPS6 DC4/EDC reviseren. Deze module, de TCU voor de Getrag DCT250 automatische transmissie, komt onder andere voor in de Captur. Storingen kunnen leiden tot een flinke lijst aan foutcodes, sensorproblemen en schakelproblemen.
DSG
Ook het aanbod voor DSG-transmissies breidt uit. De DSG7 DQ200 (0AM) mechatronica, waarvan sommige versies al gereviseerd konden worden, is nu ook beschikbaar voor de G- en K-versies. Deze worden sinds 2012 toegepast in onder andere de Audi A3, Seat Leon en Volkswagen Golf 7. Storingen leiden vaak tot schakelproblemen en complete elektronische uitval van de mechatronica wat gepaard kan gaan met foutcodes U0101, P17BF, P189C en P0841.
Daarnaast is nu ook de DSG-keuzehendel van het VAG MQB-platform te reviseren. Een veelgehoorde klacht is dat de pook in ‘P’ blijft staan, vaak met foutcode 617752 of B1162 29. Ook de keuzehendel uit de Opel Astra J en K is toegevoegd aan het revisie-aanbod.

Diversen
Toegevoegd is ook het Delphi RF900 IntelliLink infotainmentsysteem uit de Opel Astra K (vanaf 2015). Dit onderdeel kan na verloop van tijd uitvallen of gaan flikkeren, waardoor je de navigatie niet meer kunt gebruiken.
Verder is de Mando MGH-60 ESC, een ABS/ESP-module van Zuid-Koreaanse makelij, nieuw. Deze module is toegepast in diverse modellen van Hyundai, Kia én de eerste generatie Opel Mokka. Storingen uiten zich vaak in verlies van remdruk of het blokkeren van een wiel.
Tot slot het instrumentenpaneel van de huidige generatie Volkswagen Polo. Hoewel veel Volkswagens inmiddels zijn uitgerust met een Virtual Cockpit, beschikken diverse varianten van deze Polo nog over een analoog instrumentenpaneel. Storingen met de wijzers, verlichting of de speakers (foutcode B2000-41) kunnen nu hersteld worden.