Dat de grossier niet alleen dienst doet als leverancier van auto-onderdelen, maar ook partner kan zijn in ondernemerszaken, illustreert de aansluiting van Autobedrijf Hoogeveen uit Noordwijk per 1 december bij het garageconcept van Bosch Car Service. Grossier Leo de Groot speelde bij die beslissing een belangrijke rol.

Eigenaar van Leo de Groot Partscenter XL, Michel Chaudron, tevens uitvoerend bestuurder van de in Vrooam verenigde onafhankelijke grossiers: “We willen als Vrooam-grossier voorzien in een uitgebreide voorraad automaterialen en autobanden en zes keer per dag leveren, maar daarnaast ook de partner zijn in ondernemerszaken voor het autobedrijf, met name in de visie 2030.”

“Om dezelfde reden is ook vorig jaar Bosch Car Service Hillegom in het concept gestapt: omdat wij het vertrouwen hebben dat Bosch in 2030 gaat zorgen dat er klandizie blijft voor de Bosch Car Service autobedrijven, waar Bosch uiteraard de onderdelen voor kan leveren. Ik als grossier en ondernemer zie dan graag dat mijn klanten zich aansluiten bij een concept als Bosch Car Service. Nog afgezien van het feit dat Noordwijk een blinde vlek was in ons Bosch Car Service Netwerk, en er in de zomer zo’n vijftigduizend Duitse toeristen bivakkeren in de omgeving van Noordwijk aan Zee, die nu ook kunnen rekenen op de diensten van een internationaal concept als Bosch Car Service.”

Elektrisch rijden

In Ramon Hoogeveen, directeur-eigenaar van Autobedrijf Hoogeveen, heeft Michel Chaudron een ondernemer gevonden met een gelijkgestemde visie op de toekomst.

Hoogeveen: “We zijn al jaren Bosch Workshop Partner voor Noordwijk en maken nu de overstap naar Bosch Car Service Noordwijk. Het biedt voor zowel onze bestaande als nieuwe klanten toch de zekerheid dat ook de elektrische rijder in de toekomst bij ons terecht kan. Die transitie naar elektrisch rijden gaat momenteel behoorlijk hard en in Bosch hebben we de beste technologiepartner voor nu en in de toekomst die er is. Diverse Bosch-technologieën en producten vind je namelijk terug in het huidige wagenpark.”

Wat betreft de EV-transitie heeft Autobedrijf Hoogeveen nu al de nodige maatregelen getroffen. Het bedrijf verkoopt al enige jaren elektrische voertuigen en heeft onder meer een aparte clean room ingericht voor onderhoud en reparatie aan elektrische voertuigen. Ramon Hoogeveen: “Het scheelt dat we al jaren met Bosch werken, dus in de werkplaats zal er niet heel veel veranderen. De uitleesapparatuur hebben we al van Bosch, dus die hoeven we niet aan te passen. Het gaat dan meer om de uitstraling van het pand en zulk soort dingen. Wat wel een belangrijk verschil zal maken, is dat we meer leaserijders zullen krijgen, al dan niet private lease. Een elektrische auto is voor veel mensen nog onbetaalbaar, maar komt via private lease toch binnen bereik. Ik denk dat Bosch daar wel op in gaat spelen. Die leasemarkt wordt in rap tempo elektrisch en als Bosch Car Service kunnen we ook die groep bedienen. Als onafhankelijk, universeel garagebedrijf zul je misschien nog tien jaar vooruit kunnen, maar dan ben je aan het afbouwen, niet aan het opbouwen. Wij willen met ons bedrijf naar de toekomst kijken en dan is dit voor ons dé manier.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties