Bridgestone gaat big data inzetten om zakelijke klanten te adviseren met voorraadbeheer. Concreet: meer inzicht bieden in de maten en aantallen die zij in hun specifieke werkgebied op voorraad moeten leggen, met het oog op optimale beschikbaarheid en omloopsnelheid.

Dat commercieel advies leunt op gegevens over het type consument in hun werkomgeving, het gemiddelde kilometrage per auto, etc. Aan deze door Bridgestone aangekochte big data kunnen klanten eventuele eigen software en gegevens toevoegen. “Ik denk dat we de eerste in de bandenindustrie zijn die dit opstart”, zegt Robert Veraart (manager consumer products Benelux) in een gesprek met Aftersales Magazine.

Uitrol

De nieuwe dienst debuteert dit najaar in het Verenigd Koninkrijk, waarna de rest van Europa volgt. Voor de Benelux-markt is het ‘nog even geduld alstublieft’. De uitrol zal namelijk twee à drie landen per jaar beslaan. In de Bridgestone-hiërarchie van grootste Europese afzetmarkten staat de Benelux op de zevende plaats, zodat 2020 voor ons land realistisch lijkt. In de komende 24 maanden zal Bridgestone ruim zeventig procent van zijn bestaande gamma veranderen. Waarschijnlijk komt er aanstaand voorjaar een eigen all seasonband. Tot nu toe heeft Bridgestone enkel met zijn lager gepositioneerde Firestone-label een propositie met 3 Peak Mountain Snow Flake-aanduiding. Lees het hele interview.  
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
11 december 2024
Studie ziet groeimarkt in batterijreparatie
11 december 2024
Samenwerking Michelin en Brembo
11 december 2024
Groeiambities met behoud van familiewaarden
10 december 2024
Vingerhoets sluit zich aan bij Profile
10 december 2024
Nederlander stelt werkgever verantwoordelijk voor duurzamere mobiliteit
10 december 2024
Stellantis en CATL investeren in batterijfabriek
Meest bekeken berichten
Recente reacties