Carrec Technocenter uit Soesterberg stapt na negen jaar over van gereviseerde turbo’s naar alleen nog maar nieuwe. Het bedrijf kiest voor Turbo Direct als leverancier.

Bedrijfsleider Reijnierse en kwaliteitsmanager Schuurman zijn eensgezind. “We hebben als revisiebedrijf natuurlijk in principe een voorkeur voor revisiedelen. Voor turbo’s geldt dat we die inkopen en dat het onderdelen zijn met een flink afbreukrisico. Als een turbo het begeeft op een door ons gebouwde motor is het leed vaak niet te overzien. Omdat er de laatste jaren steeds meer twijfels rezen over de kwaliteit van revisie van turbo’s, is nu besloten om alleen nog nieuwe te gaan plaatsen.”

Service Point

Carrec werkte nog een tijdje met meerdere leveranciers. Omdat Turbo Direct intussen ook distributeur is van vrijwel alle grote merken, is besloten de band aan te halen, alleen nog nieuwe turbo’s te plaatsen en bovendien Service Point te worden. “We onderscheiden ons door onze diagnosecapaciteit, ook als het om turboproblemen gaat. Een leverancier als Turbo Direct past daar heel goed bij”, aldus Reijnierse. Overigens maakte Turbo Direct begin deze week bekend voortaan ook het merk IHI te gaan vertegenwoordigen in Nederland. Carrec Technocenter bedient met een team van acht medewerkers zo’n vijftienhonderd klanten per jaar in Nederland en België. Het bedrijf is gespecialiseerd in diagnose, reparatie en revisie van motoren, verstuivers en handgeschakelde versnellingsbakken. Daarnaast komen veel klanten bij Carrec voor hun auto-onderhoud.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
28 april 2025
Personenauto’s steeds langer, breder en zwaarder
28 april 2025
De transformatie van Automotive Academy
28 april 2025
‘Kans Bosch Car Service te worden met beide handen gegrepen’
25 april 2025
BOVAG over Klimaatpakket 2025: nieuw evenwicht vinden essentieel
25 april 2025
Apollo Tyres wil Enschede sluiten
25 april 2025
Van Mossel: grootste overname tot nu toe
Meest bekeken berichten
Recente reacties