Na drie maanden coronaperikelen is inmiddels wel duidelijk hoe de aftersales in die periode gepresteerd heeft. Door het Covid-19-virus heeft de aftersales wel een kras opgelopen, maar het heeft de werkplaatsomzetten niet echt keihard geraakt. Autobedrijven die voor een belangrijk deel van hun omzet afhankelijk zijn van de verkoop van nieuwe auto’s dan wel occasions hebben uiteraard veel meer schade opgelopen.

Uit de WESP-cijfers over de week 24, de dertiende coronaweek, blijkt dat de werkplaatsomzet nog altijd het fundament onder het autobedrijf is. Dat is mede het gevolg van de snelle reacties van de hele aftermarketketen, waarbij meerdere partijen de handen ineensloegen om het universele autobedrijf te ondersteunen.

Prachtig

Met een gemiddelde omzet van bijna 14.500 euro werd in week 24 de hoogste omzet van de afgelopen tien weken genoteerd. De gemiddelde factuurgrootte van 285 euro was zelfs de hoogste van de afgelopen twaalf weken. Alle belangrijke productgroepen, zoals olie, banden en onderdelen voor het plegen van onderhoud (ook in samenhang met de apk) lieten een omzetplus zien.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 november 2025
Bosch vernieuwt online trainingsprogramma
4 november 2025
Campus VTS: een nieuwe stap vooruit voor garages
4 november 2025
Autobedrijf aansprakelijk na hack mailbox?
3 november 2025
Autoverkoop zet stijgende lijn voort in oktober
3 november 2025
AutoProfijt op weg naar de 100
3 november 2025
De kleurrijke carwashmarkt
Meest bekeken berichten
Recente reacties