Na drie maanden coronaperikelen is inmiddels wel duidelijk hoe de aftersales in die periode gepresteerd heeft. Door het Covid-19-virus heeft de aftersales wel een kras opgelopen, maar het heeft de werkplaatsomzetten niet echt keihard geraakt. Autobedrijven die voor een belangrijk deel van hun omzet afhankelijk zijn van de verkoop van nieuwe auto’s dan wel occasions hebben uiteraard veel meer schade opgelopen.

Uit de WESP-cijfers over de week 24, de dertiende coronaweek, blijkt dat de werkplaatsomzet nog altijd het fundament onder het autobedrijf is. Dat is mede het gevolg van de snelle reacties van de hele aftermarketketen, waarbij meerdere partijen de handen ineensloegen om het universele autobedrijf te ondersteunen.

Prachtig

Met een gemiddelde omzet van bijna 14.500 euro werd in week 24 de hoogste omzet van de afgelopen tien weken genoteerd. De gemiddelde factuurgrootte van 285 euro was zelfs de hoogste van de afgelopen twaalf weken. Alle belangrijke productgroepen, zoals olie, banden en onderdelen voor het plegen van onderhoud (ook in samenhang met de apk) lieten een omzetplus zien.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
Meest bekeken berichten
Recente reacties