Diagnose is het thema van het nieuwste nummer van Aftersales Magazine. Hierin presenteren we de resultaten van een enquête onder onze lezers naar het gebruik van pass thru, het inloggen bij de autofabrikant om bijvoorbeeld software-updates binnen te halen. Daaruit blijkt onder meer dat de mogelijkheden daarvan nog weinig benut worden.

Software-updates gebeuren steeds vaker over the air. Met de huidige technologie en aanstaande 5G-netwerken is dat ook steeds beter te doen. Hoofdredacteur Jos Veldhuisen gaat dieper in op wat een en ander voor het autobedrijf betekent. Diagnoseklussen worden voor het autobedrijf steeds complexer. Met name comfortsystemen zorgen voor hoofdbrekens. TC Autotechniek profileert zich als partner van het autobedrijf en kan op allerlei gebieden op afstand behulpzaam zijn bij het stellen van de juiste diagnose.

Overige onderwerpen

In de rubriek Werkplaatspraktijk vertellen vader en zoon Rijnders over hun universele autobedrijf in Renswoude. Een persreis met Bridgestone was bedoeld om de nieuwe winterband Blizzak LM005 te presenteren. In de wandelgangen ging het gesprek vooral over de overname van Tomtom Telematics door Bridgestone en transformatie van Bridgestone van bandenfabrikant naar mobiliteitsprovider. En Mercedes-Benz toont in zijn laboratorium in Stuttgart hoe uitstootcertificering plaatsvindt conform de mondiale WLTP-eisen. Deze onderwerpen, en meer, leest u in nummer 3 van Aftersales Magazine, dat vrijdag 22 maart verschijnt. Leest u ons magazine liever op smartphone of tablet, download dan de app Aftersales in Google Play of Appstore.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties