Würth Nederland, leverancier van onder andere bevestigingsmaterialen en allerhande automotive producten, heeft een groeispurt ingezet. Als onderdeel hiervan bouwt Würth in ’s-Hertogenbosch aan een 842 vierkante meter grote flagship store, die in de tweede helft van 2020 zal openen.
In de flagship store zijn twintigduizend producten direct uit het magazijn leverbaar. Als onderdeel van de groeistrategie zal ook het aantal Würth Shops toenemen. Hier liggen zo’n vijfduizend producten voor het grijpen. Tegen 2025 moet het aantal shops zijn verdubbeld tot een stuk of zestig.
E-business
Würth wil niet alleen fysiek groeien. Het concern staat een omnichannel-strategie voor. Daarbij zorgen de flagship store en de shops voor de fysieke contactpunten. Daarnaast maakt Würth werk van zijn e-business. Gerard Scheffel is manager van de e-business van Würth, dat niet aan grossiers/wederverkopers levert, maar wel aan autobedrijven rechtstreeks. “Die kunnen de producten direct afhalen in hun Würth Shop, of bestellen via hun vertegenwoordiger. Elk autobedrijf heeft zijn eigen vertegenwoordiger en zijn eigen Würth Shop. Ze hebben dus altijd met dezelfde mensen te maken. De producten kunnen worden afgeleverd in de Würth Shop, maar ze kunnen ook worden verzonden vanuit het centrale magazijn.”
Gerard Scheffel schat dat nog maar een kwart van de autobedrijven gebruikmaakt van de mogelijkheden die de-business van Würth biedt. Dat aandeel moet de komende tijd omhoog. “We hebben een app die is verbonden aan de webshop, we zijn op internationale platforms aanwezig, er zijn order points, we hebben vending machines… Voordeel van de online bestelmogelijkheden is dat je altijd kunt zien of en waar een artikel op voorraad is. Het is ook mogelijk om ons bestelsysteem volledig te integreren in de software van het autobedrijf. Daar is ondersteuning voor nodig en ook die kunnen wij bieden.”