De Duitse onderdelendistributeur WM SE labelt zijn eigen catalogus voor werkplaatsuitrusting om. De benaming WM Tec maakt plaats voor het nieuwe huismerk Monochrom.

monochromDe operatie vloeit voort uit de overname van Trost Auto Service Technik, eind 2014. De Duitse kartelautoriteiten gaven daar in augustus 2015 het groene licht voor. Om in de automotive aftermarkt duidelijkheid te creëren, komt er een nieuw, overkoepelend merk voor het wederzijdse equipment en de gereedschappen. Ook optisch is gezorgd voor onderscheid, met de kleur donkergrijs in plaats van het groen-geel van WM Tec. De huisbeurs van WM Trost – de ‘Werkstattmesse’ – in Dortmund was afgelopen weekeinde het podium voor de officiële presentatie van Monochrom. Het moederbedrijf zegt al tijdens de beurs (250 exposanten, achttienduizend vakmatige bezoekers) orders te hebben geschreven. “Voor de initiatiefnemers is dit een bevestiging dat goede werkplaatsuitrusting niet duur hoeft te zijn er ook mooi kan uitzien”, meldt de onderneming in een eigen terugblik op het evenement.

Nederlandse klanten

Ook de Nederlandse klanten gaan kennismaken met het nieuwe equipmentmerk. Op de afgelopen juni geopende centrale vestiging van WM Automaterialen in Utrecht wordt momenteel gewerkt aan de switch. In de catalogus gaat WM Tec langzaam maar zeker verdwijnen. Binnen enkele maanden moeten de artikelnummers, afbeeldingen en omschrijvingen zijn aangepast. De onderliggende techniek van de producten blijft ongewijzigd: die komt ook als Monochrom van dezelfde, Duitse fabrikanten.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties