De equipmentproducenten Nexion en Stenhoj bundelen hun krachten. Overeengekomen is dat Nexion 75 procent van de aandelen Stenhoj krijgt. Beide familiebedrijven hebben de overeenkomst officieel bekrachtigd.

De gecombineerde omzet bedraagt ruim 340 miljoen euro, behaald met meer dan tweeduizend medewerkers. De productlijnen vullen elkaar volgens de ceo’s van Nexion en Stenhoj goed aan, in termen van aanbod en geografische dekking. Beide partijen denken te profiteren van elkaars distributiekanalen. Nexion Group bestaat meer dan 65 jaar en heeft haar hoofdkantoor in Italië. De onderneming ontwikkelt en produceert apparatuur om banden te wisselen, te balanceren en uit te lijnen. Het portfolio omvat onder meerde merken Corghi, Mondolfo, Orlandini en Bright. Het aanbod van Stenhoj bestaat uit hefbruggen en testapparatuur op het gebied van remmen, koplampen en emissie.

Stenhoj

Soren Madsen, ceo van de Stenhoj Group, wijst op de schaalvergroting die zich voltrekt in de automotive aftermarket. “Sterke partners vinden is cruciaal, als je een winnaar wil zijn op de markt van morgen. Vandaag creëren we op ons gebied de sterkste groep van equipmentaanbieders in Europa, misschien wel in de wereld.” Madsen blijft ceo van de Deense onderneming. In Nederland wordt Stenhoj gedistribueerd door Stokvis Equipment. Directeur Arian van den Berg spreekt van “een spectaculaire deal” en “mooie synergie”. Of er gevolgen zullen zijn voor het Stokvis-assortiment is nog onbekend. Vlnr: Claudio Spiritelli (ceo Nexion), Cynthia Corghi (mede-eigenaar Nexion), Lene Madsen (mede-eigenaar Stenhoj) en Soren Madsen (mede-eigenaar en ceo Stenhoj).
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
30 juni 2025
Dekra viert honderdste verjaardag
30 juni 2025
RAI Vereniging: Zet mobiliteit centraal
30 juni 2025
Clepa presenteert duurzaamheidsmanifest
30 juni 2025
Focus op bandenafzet
27 juni 2025
Formeel akkoord over cao MvT
27 juni 2025
123Ruit toont ambitie in MVO-jaarverslag
Meest bekeken berichten
Recente reacties