Italiaanse ondernemingen zijn van belang voor de Duitse beursorganisatie. In september 2016 vormden ze meer dan tien procent van alle deelnemers aan de Automechanika Frankfurt. Alle aanleiding dus om de banden verder aan te halen. Concreet komt dat neer op ondersteuning bij internationale promotie, gezamenlijke marketingcampagnes en speciale programma’s voor AICA-leden. Ook zal de Italiaanse koepel AICA fungeren als coördinator voor leden die willen deelnemen aan de diverse Messe Frankfurt-beurzen.

Zeventien edities

Het partnerschap beleeft zijn aftrap op de Automechanika Johannesburg (september) en de Automechanika Shanghai (november/december). Beide beurzen bedienen markten die volgens de partners van groot belang zijn voor Italiaanse automotive aftermarketbedrijven. Aan de wereldwijd zeventien Automechanika-edities, verdeeld over vier continenten, deden afgelopen jaar meer dan twintigduizend bedrijven mee. Er kwamen volgens de organisatie 600.000 professionele bezoekers op af. De nieuwste variant is Automechanika Riyadh, die debuteert in februari 2018.

Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties