Het belangrijkste nieuws van de kant van Carteam, de universele garageformule van initiatiefnemer Martin Bedorf, betreft de samenwerking met Semwerkt, een online marketingbureau dat dit jaar al meerdere malen in de prijzen is gevallen. Samen leveren Carteam en Semwerkt maatwerk aan de aangesloten garages en brengen ze de Carteam-websites en -services naar een hoger niveau.
Zo zijn de websites van Carteam sinds 1 juli in het beheer van Semwerkt, die dit jaar de inhoud van alle sites moderniseerde in samenwerking met Sandifort ID (design) en Lined (development). Semwerkt vormt de schakel tussen de aangesloten garages en Carteam, en zorgt ervoor dat de online omgeving goed aansluit op hun wensen. Per garage wordt gekeken welke innoverende toepassingen wenselijk zijn en aan de website toegevoegd kunnen worden. Met de uitgebreide afsprakenmodule, die op elke Carteam-site geïmplementeerd is, kunnen klanten gemakkelijk in de agenda van hun garage kijken en zelfs van tevoren inzicht krijgen in de kosten van het onderhoud dat ze inplannen.
Innovaties
Door de samenwerking met Semwerkt speelt Carteam in op de nieuwste ontwikkelingen van de markt. Semwerkt werkt voor Carteam aan verschillende projecten, zoals het uitwerken van extra marketingpakketten, integratie met ServiceBook (digitale onderhoudsboekje) en het ontwikkelen van EV-Teams (een formule voor elektrische voertuigen).
Vijftig
Met de aansluiting in september van nieuwe vestigingen in onder andere Lijnden, Etten-Leur, Hauwert, Vinkel en Maasbree staat Carteam nu op een totaal van vijftig vestigingen, volgens het principe van de mogelijkheid tot samenwerken, maar met het behoud van de eigen identiteit en gevestigde naam van het bedrijf.
Bij foto: Dankzij de samenwerking met Semwerkt kunnen Carteam-garages onder meer een afsprakenmodule bieden, waarmee klanten zelf in de agenda van het autobedrijf kunnen kijken.