Het universele autobedrijf blijkt haar klanten met name zomerbanden te verkopen, hoewel het aandeel allseason-banden blijft stijgen. Ondanks dat steeg ook het aandeel zomerbanden weer, ten koste van de winterbandenverkoop. Dat blijkt uit de WESP-cijfers (data afkomstig van bijna 1.100 autobedrijven) over de afgelopen 12 maanden.

Nu de bandenwisselweken er weer aankomen een trend om bij stil te staan. Zeker nu de meeste bandenfabrikanten hun aanbod all season op orde hebben en de consument vaker vraagt om dit type band. Kijken we naar de afgelopen 5 jaar, dan is het aandeel van de allseason-banden van 10,4 procent in 2017 toegenomen tot gemiddeld 21,2 procent over de afgelopen 12 maanden. De afgelopen twee maanden lag het aandeel volgens de bandendistributeurs zelfs al op bijna 30 procent!

Aandeel bandentypen in procenten

20212020201920182017
Winterbanden3,57,912,313,713,9
Allseason-banden21,218,716,112,810,4
Zomerbanden75,373,471,773,575,7
ASM | 13092021 | Bron: WESP
Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
7 november 2025
IVA-studenten bezoeken China
7 november 2025
Minder omzet, meer winst Nexen
7 november 2025
Sales versus aftersales
6 november 2025
Auto Prof 2026 groter dan in 2025
6 november 2025
AutoScout24: Prijs occasion stijgt weer
6 november 2025
Genomineerd voor de sloop?
Meest bekeken berichten
Recente reacties