Het universele autobedrijf blijkt haar klanten met name zomerbanden te verkopen, hoewel het aandeel allseason-banden blijft stijgen. Ondanks dat steeg ook het aandeel zomerbanden weer, ten koste van de winterbandenverkoop. Dat blijkt uit de WESP-cijfers (data afkomstig van bijna 1.100 autobedrijven) over de afgelopen 12 maanden.

Nu de bandenwisselweken er weer aankomen een trend om bij stil te staan. Zeker nu de meeste bandenfabrikanten hun aanbod all season op orde hebben en de consument vaker vraagt om dit type band. Kijken we naar de afgelopen 5 jaar, dan is het aandeel van de allseason-banden van 10,4 procent in 2017 toegenomen tot gemiddeld 21,2 procent over de afgelopen 12 maanden. De afgelopen twee maanden lag het aandeel volgens de bandendistributeurs zelfs al op bijna 30 procent!

Aandeel bandentypen in procenten

20212020201920182017
Winterbanden3,57,912,313,713,9
Allseason-banden21,218,716,112,810,4
Zomerbanden75,373,471,773,575,7
ASM | 13092021 | Bron: WESP
Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 september 2025
1,2 procent meer occasions verkocht in augustus
2 september 2025
Uitstoot nu al onder doelstelling 2030
2 september 2025
KwikFit verzorgt e-bike service Decathlon
2 september 2025
Ode aan onze helden – ervaren, veerkrachtig en klaar voor de toekomst
1 september 2025
Nieuw bij Hella: kits met blokken en schijven
1 september 2025
UFI levert transmissiefilters Hyundai en Kia
Meest bekeken berichten
Recente reacties