Bosch Car Service in Nederland kondigt een strategische samenwerking aan met WESP Automotive Business Intelligence. Hierdoor krijgen alle Bosch Car Service-autobedrijven toegang tot het geavanceerde data-gedreven platform van WESP.

Door het gebruik van het WESP-platform krijgen de Bosch Car Service-autobedrijven inzicht in cruciale bedrijfsgegevens, zoals het aantal klanten, de gemiddelde besteding per klant en de ontwikkelingen per artikelgroep. Bovendien biedt het platform de mogelijkheid om de eigen prestaties te vergelijken met die van collega-franchisenemers, wat helpt om verbeterpunten in kaart te brengen en de bedrijfsvoering te verbeteren.

Norel Bomers, conceptmanager bij Bosch Car Service Nederland licht toe: “We zijn erg enthousiast over de samenwerking met WESP. Door ons netwerk te voorzien van krachtige data-gedreven tools, stellen we hen in staat om hun volledige potentieel te benutten en zich te onderscheiden in de Nederlandse autobranche.”

Netwerk

De gegevens van alle Bosch Car Service-autobedrijven worden samengebracht in een gezamenlijk Network Performance Dashboard. Hierin worden de ontwikkelingen binnen het volledige netwerk geanalyseerd. Dat geeft Bosch in Nederland nuttige inzichten, zoals bijvoorbeeld de ontwikkeling van EV-onderhoud in het netwerk, de verhoudingen tussen lease, zakelijke en particuliere markt en de soorten onderhoud en reparatie. Op basis van deze inzichten kan Bosch gefundeerde beslissingen nemen over de verdere strategie voor het Bosch Car Service netwerk.

“Er zijn momenteel al bijna tweehonderd WESP-gebruikers in het Bosch Car Service-netwerk. Nu er nog meer autobedrijven aansluiten, zal de data nog beter worden en kunnen we de producten en diensten van het Bosch Car Service concept verder afstemmen op de behoefte van het netwerk”, aldus Bomers.

Bosch in Nederland en WESP hechten groot belang aan de vertrouwelijkheid en veiligheid van de gegevens. Zo worden klantgegevens bijvoorbeeld niet opgenomen in het Network Performance Dashboard.

Digitalisering

Bas Wintjes, directeur bij WESP voegt toe: “Het is mooi om te zien dat er nu een datasamenwerking ontstaat tussen de Bosch Car Service autobedrijven en Bosch. Door deze aanpak wordt historische werkplaatsdata omgezet in bruikbare informatie en dat helpt om de uitdagingen van deze tijd aan te gaan. Door voor iedereen de juiste informatie op het juiste moment beschikbaar te hebben zet Bosch een grote stap in de verdere digitalisering van de werkplaats.”

Op de foto v.l.n.r.: Bas Blokker (WESP), Norel Bomers (Bosch), Michiel Frijters (Bosch), Janneke van Genugten (WESP) en Velimir Siebum (Bosch).

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 december 2024
‘Behandel klant weer als koning’
13 december 2024
Rooskleurige toekomst voor universeel
13 december 2024
Mengelers breidt uit met Toyota Geelen Weert
13 december 2024
PPG valt in de prijzen met PPG LINQ™ Color
12 december 2024
Twee benoemingen in bestuur RAI Aftermarket
12 december 2024
Leasys breidt uit met privé-occasionlease
Meest bekeken berichten
Recente reacties