20 jaar CarGarantie in Nederland

Toen CarGarantie in 2000 op de Nederlandse markt voet aan de grond kreeg, had de onderneming al een stevige internationale reputatie opgebouwd. De CarGarantie-portefeuille wekte snel de belangstelling van dealers en importeurs; kort nadien waren de eerste samenwerkingen met autobedrijven en raamovereenkomsten tussen CarGarantie Nederland en verschillende importeurs een feit. Vandaag zijn binnen de autosector onder andere Mazda, Subaru, Peugeot, Citroën en DS Automobiles partner. Ook heel wat importeurs van motorfietsen zoals Triumph, Ducati, Harley-Davidson, KTM en Husqvarna sloten een samenwerkingsovereenkomst met de garantiespecialist.

Verlengde garantie

Maikel Simonis heeft sinds 2011 als sales manager de leiding over de Nederlandse markt. “Ik herinner me nog goed dat dealers in 2004 nooit hadden gehoord van een verlengde garantie en klantenbinding. Nu, in 2020, is het begrip algemeen ingeburgerd. Heel wat merken pakken uit met een langere standaardgarantie dan 2 jaar: 4, 5, tot zelfs 7 jaar. Ook de occasionlabels hebben al garantieperiodes tot 24 maanden. De komende twintig jaar zal de filosofie van CarGarantie zo goed als ongewijzigd blijven, of we nu met benzine- of dieselmotoren, op waterstof of elektrisch rijden: de klant geruime tijd te binden aan een dealerbedrijf.”

Vertrouwen

Luc Baetens, directeur Benelux, dankt de Nederlandse mobiliteitssector voor het vertrouwen. “Aan aanbieders van garantieprogramma’s is geen gebrek. CarGarantie ontwikkelt haar producten echter in een streven haar klanten voordelen voor het eigen autobedrijf te bieden. Dat impliceert dat we de garantiedekking en verlenging van de looptijd van de garantie continu verbeteren en optimale garantieprocessen en -services aanbieden. De positieve feedback van onze partners bewijst dat onze services nauwgezet aan de behoeften van de Nederlandse dealer tegemoetkomen.”

Het team van CarGarantie Nederland: Maikel Simonis (sales manager), Edyta Wasiluk (general manager West- en Oost-Europa), Luc Baetens (directeur Benelux), Rudolf Bosch en Jawad Hamdaoui (manager partnership).

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *