Met twee in plaats van drie beursdagen en gehouden in de Kromhouthal in Amsterdam-Noord in plaats van de Amsterdam RAI gaat de Car Wash Show Europe een nieuwe toekomst tegemoet.

En die toekomst ziet er goed uit, want carwash is booming. Dat resulteert in een drukbezochte beurs (18 en 19 september) met ruim zestig exposanten uit heel Europa en daarbuiten, met name de Verenigde Staten.

Innovaties

Daarbij bleek dat materialen verbeteren, van borstels en poetsdoeken, maar ook de equipment wordt steviger en is beter schoon te houden. Ook chemiemiddelen verbeteren en daarnaast toonden exposanten innovaties op het gebied van onder meer waterzuivering, kentekenplaatherkenning en automatisch betalen.

Kennis

Een uitgebreid programma aan kennissessies vult de beurs inhoudelijk aan. Namens de Amerikaanse wasstratenleverancier Sonny’s liet Robert Andre zijn licht schijnen over de toekomst van carwash. Behalve dat hij die de komende vijf jaar in omvang ziet toenemen gaf hij de aanwezige carwashondernemers de nodige praktische tips mee.

Allereerst benoemde hij zeven veelgemaakte fouten, onder meer met betrekking tot de keuze van de locatie, te hooggespannen verwachtingen, te hoge investeringen en de marketing, beter gezegd: het ontbreken daarvan. Daarna kwamen in zijn presentatie nog de nodige tips voorbij. Zo wees hij op de toenemende winstgevendheid bij het stijgen van het aantal wasbeurten én de prijs van een wasbeurt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 december 2025
Minderheidsbelang in Wensink voor Duitse collega-dealergroep
15 december 2025
Spoticar-samenwerking versterkt
15 december 2025
Open automotive chiplet-platform op komst
15 december 2025
Nu meer 2015-auto’s dan nieuw geleverd
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
Meest bekeken berichten
Recente reacties