Euromaster introduceert digitale marktplaats

Euromaster Duitsland gaat van start met een geheel nieuwe, digitale marktplaats. Er is ruim twee jaar aan het concept gewerkt.

Op het virtuele handelsplatform zijn alle producten die de banden- en autoservicegroep levert voor de vestigingen – en straks via de webshop – ook voor de consument beschikbaar. Denk hierbij aan banden, wielen, olie en onderdelen.

Prijsbewegingen

Nieuw aan dit online initiatief is dat de prijzen mee veranderen met de prijsbewegingen in  de markt. Het is een zogenaamde ‘dynamische marktplaats’, waar een band vandaag 61 en morgen 59 of 63 euro kan kosten. Of waar een olieservice vandaag 129 euro kost en door een andere prijsstelling van de olieleverancier morgen 117 of 135 euro kan kosten. De marktplaats biedt tevens een banden- en wielenconfigurator waar het gehele aanbod in een maatwerk-offerte voor iedere specifieke auto kan worden weergegeven.

Keuzevrijheid

De recent nieuw aangetreden ceo van Euromaster Duitsland, Matthias Mezger-Boehringer, stelt in het persbericht: “Met deze marktplaats lopen we voorop in de branche. We bieden  klanten continu het maximaal mogelijke aanbod, en dus keuzevrijheid en een grote transparantie als het gaat om de prijsdynamiek in onze sector.” In een vervolgfase moet ook de bestaande webshop euromaster.de (foto) gekoppeld worden aan de digitale marktplaats.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1702 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen