Het is voor veel familiebedrijven een bekend fenomeen: je groeit van jongs af aan in het bedrijf en doet veel op gevoel. Hulp van buitenaf is vaak geboden om de noodzakelijke professionaliseringsslag te maken.

Jeroen Dols, directeur van Mulder-Mazda uit Rotterdam & Waddinxveen, heeft daarvoor consultancybureau Inter Actus in de arm genomen. In een video legt hij uit dat het ook voor zijn bedrijf noodzakelijk was om op cijfers te sturen. “Door te professionaliseren is ons bedrijf klaar voor de toekomst en verdere groei.”

Gezonde business

“We werkten vanuit de waan van de dag. Bijvoorbeeld in onze sales werkten we vanuit het standpunt: we gaan voor de deal en we zien wel hoe dat uiteindelijk uitpakt. Nu gaan we uit van wat een gezonde business is en hoe we onze klanten een eerlijke deal kunnen aanbieden. Vandaar werken wel helemaal terug naar een transactioneel resultaat voor onze verkopers.”

Meten is weten

Dols legt uit wat het belang is voor zijn medewerkers: “Ze weten nu echt waar ze aan toe zijn. Op basis van feiten kunnen we meten waar het goed gaat en waar het beter kan.”
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
21 november 2025
Bob Velthuis beoogd voorzitter BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven
21 november 2025
Gaspedaal.nl analyseert 14 miljoen apk-rapporten
21 november 2025
‘Geen grossierswisseling voor een concept’
21 november 2025
Meer en meer particulieren aan de EV
20 november 2025
Van Mossel neemt twee Britse dealergroepen over
20 november 2025
TransConnect breidt uit op Duitse markt
Meest bekeken berichten
Recente reacties