Gaspedaal en Autotrack in één platform

De online platformen Gaspedaal.nl (TMG) en Autotrack.nl (de Persgroep) gaan verder in Automotive Mediaventions. Daarvan krijgt de Persgroep 51 procent van de aandelen en TMG 49 procent.

Het nieuwe bedrijf wordt geleid door Sander van den Hout, die beschikt over twintig jaar ervaring in online automotive industrie. Hij spreekt van “een historische samenwerking, die in de huidige tijdsgeest eigenlijk heel logisch is. De gebundelde kennis van de markt, sterke merken en de koppeling met nieuwsmedia, bieden een unieke positie in het Nederlandse speelveld.”

Advertenties

Gaspedaal en Autotrack kunnen bogen op maandelijks meer dan twaalf miljoen bekeken auto-advertenties. De sites zijn volgens hun eigenaren aanvullend aan elkaar en bedienen grotendeels verschillende typen consumenten en zakelijke klanten. Waar Gaspedaal het beschikbare auto-aanbod in Nederland vertoont, biedt Autotrack extra checks, informatie en zekerheden rondom de aangeboden auto’s. Autobedrijven kunnen via één loket de Nederlandse koper efficiënter en effectiever bereiken.

Aanbod

Niels Visser, Directeur TMG Digital: “Door onze activiteiten te combineren, hebben wij nu het meest complete en kwalitatieve aanbod. Mensen kunnen gewoon kunnen blijven zoeken naar hun volgende auto via Autotrack en Gaspedaal. Maar onze ambitie gaat verder. Wij willen de Nederlandse consument echt helpen met het maken van de juiste keuzes in mobiliteit, nu en in de toekomst.” Bestuur en ondernemingsraad zijn bij het proces betrokken. De Persgroep en TMG verwachten de transactie in juli te kunnen afronden.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †