De maatschappij verandert in een rap tempo. Daarbij vergroot de digitalisering de wereld van de moderne mens. En daar hebben veel ondernemingen, zeker in de retailsector, onvoldoende antwoord op, aldus Carel Bikkers.

bikkers_carelMarkten veranderen door technologische ontwikkelingen. Bedrijven krijgen plotsklaps te maken met nieuwe vormen van competitie, maar ook met klanten die anders aan hun klantreis beginnen. En als je wilt aanhaken, moet je als bedrijf mee veranderen, zelfs bereid zijn om je businessmodel op zijn kop te zetten. Doe je het niet zelf, dan doet je concurrent het wel of erger, je klanten.

Veranderproces

Ondernemers en managers weten heus wel dat zij mee moeten veranderen, maar hebben daar vaak grote moeite mee. Met als gevolg dat ze te langzaam het veranderproces ingaan. Eén ding zien ze daarbij over het hoofd. Terwijl zij als leidinggevende de noodzakelijke veranderingen voor zich uit schuiven, verandert hun personeel wel. En sneller dan je lief is. Die gaan wel mee met de digitale ontwikkelingen. Die zijn in de privésfeer al voorbereid op de maatschappij van morgen, maar werken nog bij een in hun ogen ouderwetse onderneming. Lees het hele artikel van Carel Bikkers in Aftersales Magazine, nummer 7, dat vrijdag 30 juni is verschenen.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
22 oktober 2025
Omzet GPC 4,9 procent hoger in derde kwartaal
22 oktober 2025
Schaeffler VLS breidt uit met Vitesco
22 oktober 2025
Fuchs introduceert voertuigscanners TwoTronic
22 oktober 2025
Apetrots op een prachtige branche
21 oktober 2025
GRS-partnerbijeenkomst nieuwe stijl maakt uitbreiding netwerk wereldkundig
21 oktober 2025
Zwaardere crashtests onthullen zwakke plekken in autostoeltjes
Meest bekeken berichten
Recente reacties