De opmars van vierseizoenenbanden houdt aan, meldt Probanden.nl, het b2b-kanaal van Delticom voor garages, handelaren, groothandel en service-/montagestations. Zo is in het eerste halfjaar de hoeveelheid via de webshop verkochte vierseizoenenbanden in Duitsland verdubbeld in vergelijking met 2014. In Europa is zelfs meer dan driemaal zoveel all-season verkocht.
Desgevraagd zegt Delticom dat de trend in Nederland vergelijkbaar is met die in Duitsland. Het aantal bij ons via de online-shop Probanden.nl verkochte all-season banden (B2B) was in de eerste helft van dit jaar meer dan vijftig procent hoger dan de eerste jaarhelft van 2014. De verklaring voor deze brede groei ligt in de combinatie geld-gemak. Delticom haalt een enquête aan van KÜS, de Duitse instantie voor vrachtwagencontrole. Zij ondervroeg duizend chauffeurs over het thema koop, wissel en opslag van banden. Hoofdargument voor hun sterk stijgende voorkeur voor vierseizoenenbanden bleek het financiële voordeel door het wegvallen van de kosten voor omwisseling en opslag.