Stam Autobedrijven in Soestdijk en Auto Munsterhuis in Hengelo gaan later dit jaar in Nederland de distributie verzorgen van het merk Alpine. Daarbij opereren ze onafhankelijk van het Renault-dealernetwerk.

Meer Alpine-dealers komen er niet in ons land. Renault Nederland selecteerde beide dealers mede op grond van hun ervaring en netwerk, ofwel met Alpine in het verleden of met sportauto’s in het algemeen. Het tussen 1955 en 1995 als ‘Renault Alpine’ gebouwde sportwagenmerk beleeft ruim twintig jaar na de productie een wedergeboorte – ditmaal uitsluitend als ‘Alpine’. In maart jl. beleefde de nieuwe A110 (middenmotor, achterwielaandrijving) op de Autosalon van Genève zijn wereldpremière. Versie 2.0 wordt gedistribueerd via Alpine Centers, met een interieurdesign in ‘Blue Alpine’. Bezoekers worden er verwelkomd door een ‘Alpine Advisor’. “Erg blij en trots”, zo reageert Remco Beernink van het in sportieve merken (Maserati, Ferrari) gespecialiseerde Munsterhuis. “In de jaren tachtig verkochten we in ons toenmalige Centre Exclusive al de hoger gepositioneerde Renault-modellen. De Alpine maakte daar destijds deel van uit. Dat we dit mooie merk nu opnieuw kunnen gaan leveren is natuurlijk prachtig.”

Concours D’élégance

Munsterhuis staat komend weekeinde met een historische, witte A310 op het Concours D’élégance Paleis Het Loo in Apeldoorn. Daar zal – op de stand van Alpine – ook de nieuwe A110 voor het eerst in Nederland te zien zijn, met een prijskaartje van circa 66 mille. Verder zal een tiental klassieke Alpine-modellen worden getoond. Aanwezig op de eerste concoursdag is tevens Alpine’s managing director, de Nederlander Michael van der Sande. De levering van de (reeds uitverkochte) A110 Première Edition start eind 2017. In 2018 komen diverse uitrustingsniveaus van de A110 op de markt. Munsterhuis hoopt op jaarbasis een tiental exemplaren te verkopen. Wie intern de Alpine Advisor wordt is nog niet bekend.
Deel dit artikel op
Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties