Van Tilburg – Bastianen koopt Auto Borchwerf

Van Tilburg-Bastianen heeft een koopovereenkomst getekend met Auto Borchwerf. De overname ligt nog ter goedkeuring bij de Autoriteit Consument en Markt. De medewerkers van beide bedrijven zijn geïnformeerd.

In een toelichting wijst Van Tilburg-Bastianen (‘TB’) op bestaande en komende ontwikkelingen binnen de automotive branche. Elektrificatie, veranderend gebruik, online verkoop en nieuwe retailformats nopen tot actie, om klaar te zijn voor de toekomst.

Om verder te professionaliseren en de eigen infrastructuur aan te passen, is schaalvergroting nodig. Het verschaft de vereiste omvang om de “dienstverlening te verbeteren en de kosten laag te houden”, aldus het persbericht. Zodra er groen licht is van de ACM zal Van Tilburg- Bastianen meer inzicht verschaffen over haar toekomstplannen. Het familiebedrijf (opgericht in 1934, VW-dealer sinds 1947) omvat momenteel meer dan twintig vestigingen, verspreid over Zuid- en Midden- Nederland.

West-Brabant

Auto Borchwerf bestaat sinds 1985 en is actief in de regio West-Brabant en Tholen (Roosendaal – foto – en Bergen op Zoom). Aanvankelijk opereerde het bedrijf onder de naam Auto Majoppeveld, naar het bedrijventerrein waarop het destijds was gevestigd. Bij de verhuizing naar bedrijventerrein Borchwerf werd de naam gewijzigd. Er werken ruim honderd mensen, die alle mee overgaan naar de nieuwe eigenaar. Auto Borchwerf is merkdealer van Volkswagen, Audi, Škoda, Seat en Volkswagen Bedrijfswagens.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *