Zeeuw & Zeeuw fuseert met Autohaag Zeeuw

Met ingang van juni 2018 draagt Piet Zeeuw, dga van de Autohaag Zeeuw Groep, na ruim veertig jaar ondernemerschap het stokje over aan zijn twee dochters. Op diezelfde datum zullen Zeeuw & Zeeuw en Autohaag Zeeuw fuseren.

De nieuwe combinatie komt onder leiding te staan van Jan Hofstede. De dealergroep Autohaag Zeeuw vertegenwoordigt in de Randstad de merken Renault, Dacia, Ford en Kia. Er werken 380 mensen, verspreid over 21 vestigingen. Met die schaal behoort het bedrijf tot de top 10 dealerbedrijven van Nederland. Zeeuw & Zeeuw voert het merk Nissan, met drie filialen in de Randstad en 25 medewerkers. Het bedrijf wordt bestuurd door Michèle en Marie-Lise Zeeuw, dochters van Piet Zeeuw. De dochters zullen naast hun eigenaarschap ook een belangrijke rol vervullen in het directieteam van de samengevoegde onderneming.

Autohaag Zeeuw

Kijkend naar de toekomst blijft schaalvergroting het sleutelwoord, meldt de onderneming in een persbericht. Daarbij speelt verjonging in de top van het bedrijf een belangrijke rol. Inmiddels is de organisatiestructuur opgezet. Jan Hofstede benadrukt dat merkgescheiden verantwoordelijkheid de kracht van beide ondernemingen is en blijft. De combinatie van de bedrijven vormt dus niet een multi-brand dealergroep. Michèle Zeeuw zal verantwoordelijk worden voor de Nissan activiteiten, Marie-Lise Zeeuw voor die met KIA, Max van den Boogaard voor Ford en Marco Ligtelijn voor de Renault/Dacia activiteiten. Samen met Jan Hofstede vormen zij het directieteam van de samengevoegde onderneming, die goed is voor in totaal 24 autobedrijven, een leasemaatschappij, schadebedrijf en verzekeringsbedrijf.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2349 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †