Nationaal Schadecongres: de prijs van kwaliteit

Met als motto ‘De prijs van kwaliteit’ vindt op 10 september het Nationaal Schadecongres plaats. Dit event van kennis- en netwerkorganisatie Automotive Insiders brengt een keur aan sprekers uit de schadeherstelbranche op de been.

Als rode draad loopt door de diverse bijdragen de vraag wat kwalitatief hoogwaardig autoschadeherstel mag (of moet?) kosten. Zo bracht Derk Roodhuyzen de Vries, directeur van online platform Fixico, vraag en aanbod bij elkaar. Daarmee droeg hij in belangrijke mate bij aan de transparantie van de kosten van schadeherstel.

Paneldiscussie

Andere sprekers tijdens het Nationaal Schadecongres zijn technisch directeur Richard Schram van Euro NCAP en directeur Martin Kaspers van PSA Retail Nederland. Aan het woord komt verder Anton Cornelissen, directeur TOI-opleidingen en initiatiefnemer van de Autotech Academy, het platform voor opleidingen in de schadeherstelbranche. Ook staat een paneldiscussie op het programma, met medewerking van schadeondernemer Joost den Elzen, fleet- en verkoopdirecteur Glenn Jacobs van autoverhuurder Hertz, en directeur Erwin Renkema van herstelketen UAS. Internationaal toparbiter Bas Nijhuis besluit het Nationaal Schadecongres met een presentatie waarin hij dwarsverbanden legt tussen topsport en het bedrijfsleven.

Het programma staat onder leiding van Felix Tenniglo & Ric van Vugt. Meer informatie over het programma en de mogelijkheid tot inschrijven biedt de website van Automotive Insiders.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *